OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Tranpenad Bemanning är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av personal inom områdena Logistik & Industri samt Bygg & Anläggning. Vi har även en studentverksamhet där vi vänder oss till dig som vill arbeta extra under din studietid. Vi bemannar dagligen i regionerna kring Göteborg, Stockholm, Trollhättan, Jönköping och Örebro. Vi på Tranpenad Bemanning är kollektivavtalsanslutna och kvalitets-, miljöcertifierade.
Som konsult hos oss blir du en del av vår bemanningsstyrka och får en unik möjlighet att på kort tid utöka din arbetslivserfarenhet och ditt professionella kontaktnät. Vår viktigaste tillgång är våra kompetenta konsulter och vi är ständigt på jakt efter fler duktiga medarbetare!
Om tjänsten
Vi söker nu för kunds räkning en serviceinriktad Logistikadministratör. Du kommer att jobba i en sammansvetsad grupp på ett operativt kontor där högt tempo, flexibilitet och korta beslutstider är en del av vardagen. Du sitter i en samordnande roll mellan kund-produktion-internt. Du hanterar dagliga frågor som rör leveranser, order och produktion. Du skapar och sammanställer kpi:er, statistik för claims och returer samt arbetar ständigt för att förbättra de befintliga kommunikations vägarna. Det är en tjänst där tyngden ligger på lageradministration/kundssupport.
I det dagliga arbetet ingår följande:
Mottagning och kontakt med chaufförer
Kontakt och support med kund
Bokning av transport/ leveransuppföljning
Fakturering
Kpi uppföljning
Loggning av diverse statistik
Ansvar för de rutiner som utgår från CT-s processer
Medverkan på produktionsmöten internt samt med kund
Din profil
Vi tror att du som söker kanske har historik från att ha jobbat nära en produktionsverksamhet. Du har även arbetat administrativt där det varit högt kundfokus. Du jobbar strukturerat och har ett helhetstänk och har lätt för att se flöden. Du är van att se samband mellan olika parter och där du naturligt tar en samordnande roll.
Du skall vara pigg, ambitiös och driven som person
Du skall ha god systemförståelse och det är ett krav att du kan Officeprogrammen, specifikt Excel
Du skall ha god serviceanda, då du har direktkontakt med kund samt produktion
Du är van att jobba mot deadlines
Gillar att ha telefon och dator som dina verktyg
Du skall ha goda kunskaper i engelska
Meriterande om du har tull-kunskap
Arbetstider och övriga villkor
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg, Härryda
Lön: Marknadsmässig
Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Ansökan
Tjänsten kommer att tillsättas omgående så urval och intervjuer kommer ske löpande så skicka din ansökan redan idag!