Logistikadministratör till Ahlstrom i Ställdalen

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en logistikadministratör för anställning hos vår kund Ahlstrom i Ställdalen.

Ahlstrom är en finsk industrikoncern grundat 1851 av Antti Ahlström. Koncernen tillhör de världsledande inom produktion av pappers- och fiberprodukter. Ahlstrom har produktionsanläggningar i fyra världsdelar: i Europa, Nord- och Sydamerika samt i Asien. Numera är Ahlstrom ett av Finlands mest internationella företag. Ahlstroms fiberduksfabrik i Ställdalen norra Örebro Län har över 100 anställda.

Beskrivning:
Som logistikadministratör kommer du tillhöra avdelningen för logistik & planering. Du kommer ansvara för den administrativa processen från orderläggning till leverens hos kund. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta maskinplanering samt detaljplanering av ordrar i företagets produktionssystem. Du kommer ha det övergripande ögat över produktionen och informera om eventeuella justeringar. Du ansvarar för lagerhållning, har kontinuerlig uppföljning av lagervolymer samt ansvarar för att produktionsplaneringen anpassas efter lagerstrukturen. I tjänsten som logistikadministratör har du mycket kontakt med kunder och följer upp så att kunden fått sitt material i rätt kvalitet och levererad i tid. Du kommer ha daglig kommunikation med andra avdelningar så som kundserviceavdelningen, försäljningsorganisationen, produktionen och inköpsavdelningen. Du kommer rapportera till interna och externa intressenter om produktionsuppföljning, prognoser m.m.

Kvalifikationer:
3-årig gymnasial utbildning kompletterad med högre utbildning alternativt erfarenhet från liknande arbete.
Goda datatkunskper i Excel.
Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från administrativt arbete. Har du erfarenhet från arbete inom tillverkningsindustri är det meriterande. Det är också meriterande om du tidigare har arbetat med något order/logistikprogram.
Som person är du noggran, produktiv och trivs med att arbeta i högt tempo. Du är kommunikativ och har god samarbetsförmåga.

Anställningsform
Visstid tom 2016-08-31 med goda möjligheter till förlängning.

Sysselsättningsgrad
Heltid


Arbetstid och lön
Dagtid med möjlighet till flextid. Fast lön.

Övrig information 
Urval sker löpande så du är välkommen med din ansökan redan idag.
Ansökan görs via kornbodens hemsida: www.kornboden.se 

Kornboden arbetar med tjänsterna; bemanning, rekrytering och interim management. Vi har hjälpt stora och små företag, i storstad och i gelsbygd sedan 1996. Våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor. Vi har mer än 15 års erfarenhet av - Rätt person, på rätt plats med rätt kompetens!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Forslund, Kandidatansvarig

Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,

Joel Eriksson, Konsultchef

Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kornboden Östersund
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 2 maj 2016

Besöksadress

Kornboden Strandgatan 21 891 33 Örnsköldsvik
None

Postadress

Storgatan 39
Östersund, 83133

Liknande jobb


Vi söker bemanningsplanerare till skolförvaltningen

Vi söker bemanningsplanerare till skolförvaltningen

8 november 2024

25 oktober 2024

Familjeläkarna Danviksgeriatriken söker bemanningsassistent

Familjeläkarna Danviksgeriatriken söker bemanningsassistent

27 september 2024