Logistikadministratör till APM Terminals

Logistikadministratör till APM Terminals

Arbetsbeskrivning

Erfarenhet av administration och intresse av logistik? Nu söker APM Terminals en Logistikadministratör till deras team i Göteborg. Ta dig en titt nedan och sök redan idag! 

Om tjänsten
Vi söker nu dig som vill arbeta som administratör på resursplaneringen hos vår kund APM Terminals Göteborg. Tjänsten innebär att du hanterar och administrerar planeringen av personal till produktionens olika avdelningar inom terminalen. Branschen är mycket rörlig och påverkas ständigt av yttre faktorer vi inte kan påverka, i denna tjänst har du därför en mycket viktig roll i och med operativ problemlösning, bakomliggande planering och löpande administration. Du kommer ha ett stort kontaktnät inom organisationen där du dagligen samarbetar och kommunicerar med planerare, chefer, medarbetare och bemanningspartner.

I din roll som Logistics Administrator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Planering och fördelning av resurser på daglig basis
• Kontakt med medarbetare i olika ärenden
• Beställning av bemanningspersonal och kontakt med bemanningspartner
• Administration av övertid, ledighetsansökningar, schemaläggning, tidrapportering

Om dig
Vi söker dig med stor erfarenhet av administration och har goda datorkunskaper, framför allt i Excel. Vi ser med fördel att du har arbetat inom logistik, transport och med personalplanering. Förmågan att uttrycka sig väl i tal och skrift på både engelska och svenska ser vi som en självklarhet i rollen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där rätt inställning är avgörande. Du som söker tjänsten är ansvarstagande och trivs i en föränderlig miljö med högt tempo. Du har ett starkt engagemang, är en bra samarbets-partner och har lätt för att kommunicera. Du är organiserad, lösningsorienterad och tar egna initiativ inom ramen för ditt arbete. Vidare är du analytisk och har ett bra sinne för detaljer samtidigt som du har en god helhetssyn.

Viktigt för tjänsten:
• Relevant erfarenhet inom området
• Mycket goda erfarenheter av att arbeta i Excel
• God kommunikatör i både tal och skrift
• Mycket flexibel och ser charmen i att vara spindeln i nätet i en ibland stökig arbetsmiljö där förutsättningarna kostant förändras

Övrigt
APM är beläget i Arendal på Hisingen, Göteborg, och du kommer arbeta heltid där tiderna förläggs på vardagar mellan 05:00-17:00, med flexibilitet för tidig eller sen start i dialog med chef. Detta innebär att tillgång till egen bil krävs. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start start så snart som möjligt.

Vad vi erbjuder
Adecco är en av världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Adeccos kontor Adecco Professionals i Göteborg rekryterar tjänstemän till fordonsindustrin inom områdena ekonomi, logistik, inköp, HR och administration. Adecco är auktoriserat.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Vi börjar omgående med rekryteringsarbetet och genomför löpande intervjuer. Du söker tjänsten genom att registrera dig på vår hemsida via formuläret/länken nedan.

Vid frågor så får du gärna höra av dig till ansvarig rekryterare Beatrice Arvidsson på Beatrice.arvidsson@adecco.se 

Välkommen att söka!

Logistik | Administratör | Administration | Logistikadministratör

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 september 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024