Logistikadministratör till DHL

Logistikadministratör till DHL

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som initialt varar till slutet av mars 2023. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL. Det finns mycket goda möjligheter till förlängning av uppdraget

Om företaget:

DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är "logistikbolaget för hela världen". DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. DHL ingår i koncernen Deutsche Post DHL som finns i 220 länder och har 570 000 anställda. Genom sitt globala nätverk kan DHL erbjuda sina kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har cirka 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Logistikadministratör på DHL i Helsingborg har du ett övergripande administrativt ansvar. Med fokus på proaktivitet, ansvar och flexibilitet arbetar du med trafikrelaterade administrativa uppgifter. Dina huvudsakliga ansvarsområden innebär att hantera transport- och importbokningar, ta emot aviseringar och följa diverse sändningar. Du har därtill löpande kundkontakt och besvarar ofta frågor från avsändare och leverantörer, främst via mail och telefon, både på svenska och engelska.

I takt med att DHL byter ut sitt CRM-system under november 2022 kommer du enbart att introduceras till detta system, till skillnad från dina kollegor som gör en successiv övergång. Du kommer därav få ett pedagogiskt ansvar i att vara behjälplig med att besvara kollegors eventuella frågor kring diverse funktioner och strukturer i det nya affärssystemet.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Gymnasial utbildning
• Arbetslivserfarenhet av administration eller logistik
• God datorvana och kunskaper i Microsoft Office (Word/Excel/Outlook)
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av logistikbranschen är meriterande

För att lyckas i rollen är du serviceinriktad, proaktiv och lyhörd. Vi ser att du har en god kommunikationsförmåga och trivs i nära samarbete med andra. Då arbetet innebär högt tempo och varierande arbetsuppgifter är du flexibel som person med förmågan att prioritera när förutsättningarna plötsligt förändras. Därtill driver du ett självständigt och lösningsorienterat arbete med en ständig vilja att utvecklas i din roll. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrig information:

Start: Början av november 2022
Plats: Helsingborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Logistik, administration, administratör, koordination, leverans, DHL, heltid, Helsingborg, konsultuppdrag, visstid, DHL Freight

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 2 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2022
  • Ansök senast: 4 november 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


26 november 2024

Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024