OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid på initialt 3 månader. Det finns mycket goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL.
Om företaget:
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är "logistikbolaget för hela världen". DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. DHL ingår i koncernen Deutsche Post DHL som finns i 220 länder och har 570 000 anställda. Genom sitt globala nätverk kan DHL erbjuda sina kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har cirka 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.
Arbetsuppgifter:
I rollen som Logistikadministratör på DHL i Malmö har du ett övergripande administrativt ansvar. Med fokus på proaktivitet, ansvar och flexibilitet arbetar du med trafikrelaterade administrativa uppgifter. Dina huvudsakliga ansvarsområden innebär att hantera transport- och importbokningar, ta emot aviseringar och följa diverse sändningar. Du har därtill löpande kundkontakt och besvarar ofta frågor från avsändare och leverantörer, främst via mail och telefon, både på svenska och engelska.
I takt med att DHL byter ut sitt CRM-system under januari/februari 2023 kommer du enbart att introduceras till detta system, till skillnad från dina kollegor som gör en successiv övergång. Du kommer därav vara behjälplig med att besvara kollegors eventuella frågor kring diverse funktioner och strukturer i det nya affärssystemet.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Gymnasial utbildning
• Arbetslivserfarenhet av administration eller logistik
• God datorvana och kunskaper i Microsoft Office (Word/Excel/Outlook)
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av logistikbranschen är meriterande
För att lyckas i rollen är du serviceinriktad, proaktiv och lyhörd. Vi ser att du har en god kommunikationsförmåga och trivs i nära samarbete med andra. Då arbetet innebär högt tempo och varierande arbetsuppgifter är du flexibel som person med förmågan att prioritera när förutsättningarna plötsligt förändras. Därtill driver du ett självständigt och lösningsorienterat arbete med en ständig vilja att utvecklas i din roll. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund