Logistikadministratör till ett internationellt företag

Logistikadministratör till ett internationellt företag

Arbetsbeskrivning

Har du minst 1-2 års erfarenhet av arbete med frakt- och tullärenden och är redo att ta nästa steg i karriären? Nu söker vi en logistikadministratör till vår kund som sitter i fina lokaler i Stockholm. Tjänsten är perfekt för dig som brinner för administration, trivs med att ha många bollar i luften och har ett öga för hur interna processer kan förbättras. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Till vår kund som säljer teknisk utrustning till hela världen söker vi nu en logistikadministratör.

Här har du möjlighet att bli en del av ett familjärt och innovativt företag som har sitt huvudkontor i Stockholm. Som logistikadministratör kommer du tillhöra ett team som tillsammans arbetar för att säkerhetställa att företagets internationella och nationella transporter tar sig från punkt A till punkt B. Du kommer dagligen ha tät dialog med kunder, speditörer, distributörer och den interna personalen. Tjänsten passar dig som trivs med att arbeta administrativt och söker en långsiktig tjänst. Förutom de dagliga administrativa arbetsuppgifterna förväntas du även ta egna initativ och delge föbättringsförslag som kan utveckla den interna arbetsprocessen.

Detta är ett bemanningsuppdrag på initialt 6 månader med mycket goda chanser till förlängning/överrekrytering. Det innebär att du kommer att bli anställd via Academic Work och arbeta som konsult på företaget. Tjänsten är på heltid måndag-fredag kl.08:00-17:00.

Du erbjuds


* En långsiktig tjänst där du får vara med och utveckla arbetsprocessen framåt
* En karriärspartner i form av en dedikerad konsultchef


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som logistikadministratör kommer du vara ytterst ansvarig för logistiken kring företagets frakter. Arbetsuppgifterna är till störst del av administrativ karaktär och du kommer bland annat:


* Administrera utgående och ingående leveranser både internationellt och nationellt
* Hantera tullfakturor och andra tullhandlingar


För att trivas i rollen krävs det att du är en fena på administration och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Vi ser också att du har en god förmåga att arbeta både självständigt och i team.

VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 1-2 års erfarenhet av frakt och tulladministration, mer erfarenhet är meriterande
- Har goda kunskaper i svenska och engelska både skriftligt och muntligt

Som person är du:


* Noggrann
* Strukturerad
* Stresstålig
* Serviceinriktad
* Initativtagande


Övrig information


* Start? Omgående eller enligt överenskommelse
* Omfattning? Heltid 6 månader med mycket goda chanser till förlängning/överrekrytering
* Placering? Stockholm


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 juni 2022
  • Ansök senast: 24 juli 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Gruppchef till polisens kontaktcenter i Nässjö

Gruppchef till polisens kontaktcenter i Nässjö

27 november 2024

26 november 2024

25 november 2024