Arbetsbeskrivning
Uppdraget
Är du en strukturerad och kundorienterad administratör som trivs i en operativ miljö med högt tempo? Har du erfarenhet av logistik och vill utvecklas i en roll där du får kombinera administrativa arbetsuppgifter med kundkontakt? Då är detta uppdraget för dig! Vi söker en administratör till ett av våra kundföretag inom logistikbranschen för ett konsultuppdrag på 1 år.
Som logistikadministratör kommer ditt primära ansvarsområde vara avtalsadministration. Du blir en nyckelperson i att säkerställa smidig hantering av nykundsprocesser och löpande administrativ support för kundhantering. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:
Uppdatera och underhålla kundinformation i affärssystemet
Administrera och koppla exportprislistor till kunder samt initiera nya vid behov
Säkerställa att dokument och rutinbeskrivningar inom ansvarsområdet är aktuella
Driva och bidra till förbättringar och effektivisering inom ditt ansvarsområde
Detta är en del av Liberas uthyrningsverksamhet där du blir anställd som konsult och uthyrd till vår kund där uppdraget till att börja med sträcker sig till december 2025.Arbetet är förlagt på dagtid på plats hos vår kund i Örebro med möjlighet till distansarbete ett par dagar i veckan.
Vem du är
Vi söker dig som har erfarenhet av operativt logistikarbete, exempelvis transportledning, logistikadministration eller operativ planering. Vi sergärna att du har envidareutbildning inom logistik.För att lyckas i rollen är du kundorienterad, strukturerad och noggrann, med förmåga att hantera flera parallella ärenden. Du har ett analytiskt tänkande och goda kunskaper i Excel. Vidare är du kommunikativ, både skriftligt och muntligt, och bekväm med att uttrycka dig flytande på både svenska och engelska. Som person är du driven, ansvarstagande och lösningsorienterad med ett tydligt och noggrant arbetssätt.
Urval sker löpande och tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan redan idag!