Logistikadministratör till Nordisk Däckimport i Lund

Logistikadministratör till Nordisk Däckimport i Lund

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en fena på att hålla fokus samtidigt som det är väldigt mycket att göra? Är du en driven och arbetsam person som trivs med att arbeta i en roll där du får möjlighet till problemlösning och logistikfrågor? Då ska du läsa vidare i denna annons!

Arbetsbeskrivning
Nordisk Däckimport söker nu en administratör med specifikt ansvar för inkommande och utgående transportbokningar. Du kommer att ansvara för att boka godstransporter från hamnen i Helsingborg till arbetsplatsen i Lund. Du planerar in så att det finns personal som kan ta hand om godset när det ankommer och räknar på hur mycket tid som bör gå åt för att tömma godset ur containern. När du är varm i kläderna kommer du även att göra beräkningar för hur de mest lönsamma lösningarna ska se ut. Andra arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är utbokning av gods externt genom speditör samt ansvar för beställning av förbrukningsmaterial till lagret.

Du kommer att arbeta nära både din chef samt säljarna inne på kontoret och du ska ha ett flexibelt arbetssätt och förmåga att hantera många olika situationer. Vi söker dig som har erfarenhet av administration och kundkontakt. Du har goda kunskaper i Excel och allmän datavana och räds inte att hugga i där det behövs.

Personprofil
Vi söker dig som är ansvarsfull och har ett strukturerat arbetssätt. Du är ordningsam och gillar problemlösning och är inte rädd för att ta dig an en utmaning. För att lyckas i rollen är det viktigt att förstå samband och kunna tänka utanför boxen.

Som person känner du igen dig i nedanstående:
- Du är initiativtagande och effektiv i ditt arbete
- Du trivs med att arbeta administrativt
- Du har en god samarbetsförmåga
- Du sprider energi och glädje på din arbetsplats

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som administratör. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kl 07-16
Plats: Lund

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Anna Lindberg på anna.lindberg@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2022
  • Ansök senast: 1 juni 2022

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024