Logistikadministratör till vår kund i Umeå

Logistikadministratör till vår kund i Umeå

Arbetsbeskrivning

Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetensförsörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en laddstation för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Om företaget
Nu söker vi en Logistikadministratör för vår kunds räkning. Uppdraget väntas starta omgående och sträcker sig i första hand i 2 månader framåt. Du kommer anställas som konsult hos oss på Clockwork och arbetet som konsult på Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.

Dina arbetsuppgifter
Som Logistikadministratör arbetar du huvudsakligen med att boka ut långväga transport av maskiner/aggregat, ha tätt samarbete med interna avdelningar samt tät dialog med externa fraktbolag. Som administratör kommer du även att sköta administrationen kring processen, göra fraktsedlar, fakturera, kontera fakturor, hantera exportdokument, restordrar och liknande. Det är en roll med många bollar i luften där man behöver ligga steget före.

Din profil
För att lyckas i denna tjänst ser vi att du har en relevant högskoleutbildning för tjänsten, eller motsvarande kunskaper genom yrkeserfarenhet. Vi ser gärna att du har god erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare och vana av att arbeta i affärssystem, gärna INFOR XA. Ett krav är att du behärskar både svenska och engelska såväl i tal som skrift och har mycket goda kunskaper i Microsoft Office.

För att lyckas i rollen krävs det framförallt att du har ett strukturerat arbetssätt och är en flexibel, driven person som motiveras av att lösa problem. Du drivs av att ge god service både till kunder och kollegor och som person tror vi vidare att du är socialt säker, prestigelös och har lätt för att samarbeta. Du tycker om när det händer mycket och ser inga problem med deadlines.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Elin Hilli, via tfn: 0733-51 27 13. Då tjänsten kommer att tillsättas omgående, arbetar vi med processen löpande, så ansök så snart som möjligt via https://clockworkpeople.se/, dock senast den 22/1 2023.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Umeå AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 januari 2023
  • Ansök senast: 22 januari 2023

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024