OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu till vår kund, som är den ledande Logistikaktören inom branschen, arbetsledare inom logistik samt logistikadministratörer till ett större byggprojekt i Solna, Stockholm. Tjänsterna är tänkt att starta i juni och är initialt fram till årsskiftet 15/16.
Arbetet hos oss på Palm & Partners ska genomsyras av engagemang, expertis och resultat. Vi erbjuder dig chansen till personligutveckling, ett socialt sammanhang samt en kompetensfördjupning inom en rad olika yrken och branscher. Våra uppdrag är oftast av långsiktig karaktär och merparten av anställningarna leder till tillsvidaretjänst antingen hos oss eller våra kunder. Vi ser det som att vår viktigaste uppgift är att generera ett positivt resultat för våra medarbetare och kunder. Till din hjälp har du en erfaren konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag och i din utveckling.
Självklart är vi ett auktoriserat Bemanningsföretag och vi har kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Arbetsbeskrivning
I Solna kommer det etableras ett gemensamt Logistikcenter/Check Point för att samla och koordinera alla ankommande transporter till de olika byggprojekten som är samlade vid området Arenastaden.
Här kommer alla transporter anmäla sig innan de släpps vidare till respektive byggprojekt och lossningsplats.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att ankomstregistrera transporter, hantera köer av ankommande transporter, anvisa transporter till rätt plats, avisera godsmottagaren på respektive byggprojekt samt koordinera obokade transporter till området.
Vi söker efter dels efter arbetsledare till denna funktion som kommer leda arbetet vid Check Point och fatta kring beslut och prioriteringar. Vi söker också efter administratörer som kommer arbeta vid Check Point och bland annat checka in transporter, anvisa köplatser och assistera chaufförer och övrigt ovan nämnda arbetsuppgifter.
Utbildning
Du har avslutad gymnasiekompetens. Har du en Högskole- eller KY-utbildning inom Logistik är detta meriterande om du strävar efter arbetsledarrollen.
Erfarenhet
Som arbetsledare ser vi gärna att du har erfarenhet av liknande typer av arbetsuppgifter tidigare eller om du har arbetslett mindre grupper inom lager eller produktion. Du har tidigare ställts inför situationer där du behövt ta snabba beslut och prioriterat uppgifter direkt kopplade till en operativ och daglig verksamhet.
Som administratör ser vi det som meriterande om du arbetat inom lager eller transport tidigare där administration ingått i dina arbetsuppgifter.
Personliga kvalifikationer
Som arbetsledare är du en handlingskraftig person som kan ta snabba och genomtänkta beslut. Du har ett tränat öga för logistik och är stark inom struktur, initiativförmåga och kommunikation.
Som administratör är du effektiv, noggrann, organiserad samt har en stark samarbetsförmåga.
Ett krav för båda tjänsterna är att du pratar flytande svenska och engelska. Kan du ytterligare något språk såsom tyska eller polska ses detta som meriterande då det kommer underlätta din kontakt med chaufförerna.
Lön och anställningsvillkor
Lön enligt ök. Heltid 40 tim/v måndag - fredag. Varierande arbetstider då Check Point kommer ha öppet 06-22 mån-fre.
Ansökan
Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista publiceringsdatum. Välkommen med din ansökan!
Startdatum
Juni 2015
Uppdragslängd
Årsskiftet 2015/2016
Kontaktpersoner på detta företaget
Martin Andersson
Emma Pelarhagen
Martin Andersson
0739-600338
Maria Larsson
Claudia Bellagamba
Johan Sjöstrand
Johan Sjöstrand
0768-545932
Stina Karlsson
0708-544492
Linda Billstrand Rychter
0732-005756
Stina Karlsson