OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!
Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.
Nu behöver Flen dig som älskar administration och vill vara med att bygga upp kommunens inventarium för digitala enheter och system. Med kommunens medborgare i fokus och ett kommungemensamt helhetsperspektiv är IT- och serviceavdelningen en partner till kommunens verksamheter och invånare. Avdelningen möjliggör verksamheternas uppdrag likväl som underlättar deras och medborgarnas vardag.
ARBETSUPPGIFTER
Som Logistikadministratör/Servicevägledare på enheten för IT & internservice är ditt uppdrag att sammanställa inköpsbehov, beställa, leveransbevaka och registrera inkomna varor, hantera reklamationer och återvinna uttjänta enheter. Du ansvarar för att ta emot och genomföra beställningar till medarbetare. Du följer och håller dig uppdaterad kring avtal, leveranstider och sortiment samt administrerar inventeringsrapporter. Tunga lyft förekommer då viss lagerhållning sker.
En viktig del av jobbet är att se till så informationen om avdelningens tjänster är aktuell på kommunens intranät. I ditt ansvar ingår även att registrera nya telefonanknytningar och mobilnummer, administrera skötseln och uthyrningen av kommunens bilpool, hantera bokning och uthyrning av möteslokaler samt boka vigselförrättare. Kontakt kan ske såväl genom telefon, digitala kanaler som i fysiska möten.
Tjänsten som Logistikadministratör/Servicevägledare är ny så du kommer vara en viktig nyckel i uppbyggnaden av tjänsten.Till stor del kommer du få vara med att forma dina egna arbetssätt och hur samverkan sker med övriga medarbetare både inom avdelningen och runt om i kommunen.
EGENSKAPER
Vi söker dig som är strukturerad och ordningsam med förmågan att arbeta med detaljer. Samtidigt tycker du om att samarbeta med och ge service till andra. Du tycker om att arbeta rutinbaserat likväl som att lösa hastigt uppkomna problem. Vi förutsätter att du gillar och är duktig på att använda IT-system och att ha leverantörskontakter.
Du kännetecknas av en förmåga att ta initiativ och hitta lösningar. Det du inte kan lär du dig och när du ändå håller på skapar du en rutin där behov finns. Du är prestigelös och orädd för att “hugga i” där det behövs och motiveras av att leverera hög kvalitet.
KVALIFIKATIONER
Lägst gymnasieutbildning eller motsvarande, goda kunskaper i att arbeta med kalkylark samt erfarenhet av service och kundbemötande.
MERITERANDE
Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från offentlig förvaltning, god kännedom om Lagen om offentlig upphandling samt erfarenhet av order-, inköps och inventariehantering.
Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper.
OMFATTNING/VARAKTIGHET
Tillsvidareanställning 100%
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.
KONTAKT
För frågor: Tf Digitaliseringschef Niklas Witt, 0157-43 00 98
Fackliga organisationer, kommunens växel 0157-43 00 00
Sista ansökningsdag: 5 oktober 2020