Logistikagent till vår trevliga kund i Trelleborg

Logistikagent till vår trevliga kund i Trelleborg

Arbetsbeskrivning

Som logistikagent hos vår kund är man en i ett team på 6 personer som ansvarar för att transporter hanteras på ett punktligt, kostnadseffektivt och ur ett logiskt perspektiv med hänsyn till företagets riktlinjer och transportkontrakt. Vår kund önskar någon som kan börja omgående och uppdraget sträcker sig minst fram t.o.m. augusti ut. En eller två semesterveckor under uppdragets tid går att lösa men mer än så kan vara svårt.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

* Boka ankommande och avgående transporter med nominerande transportörer på bekräftade datum.
* Utfärda nödvändiga transporthandlingar i enlighet med gällande regler och krav.
* Kontrollerar, kontera och godkänna fraktfakturor.
* Stödja interna intressenter vid fraktberäkningar och vara rådgivande vid transport- och handelsrelaterade frågor.
* Följa gällande processer, rutiner och instruktioner som gäller för det dagliga arbetet samt arbeta med ständiga förbättringar inom det egna ansvarsområdet.
* Aktivt bidra till att avdelningens KPI:er uppnås och vid behov komma med förslag och åtgärder för vidare utveckling.
* Aktivt medverka i arbetsmiljö- och kvalitetsarbetet på företaget så att krav, mål samt en positiv arbetsmiljö uppnås.

Kunskap och erfarenhet

Vi söker dig som läst någon Transport och Logistikutbildning alternativt har arbetat med transportbokningar tidigare.
Du behöver ha god datorvana och ha arbetat i Officepaketet och något affärssystem tidigare. Har du arbetat i SAP är det klart meriterande. För tjänsten krävs det att du har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.
Tullkunskaper är ett stort plus likaså kunskaper och erfarenheter av frihandelsavtal och dess innebörd
Du får gärna även ha erfarenhet av att ha hanterat farligt gods tidigare.

Personliga egenskaper och sociala förmågor som vi bedömer är viktiga för rollen är:

* Drivande, engagerad och ansvarstagande
* Strukturerad och ordningsam
* God samarbetsförmåga
* God förmåga att kommunicera
* Vara flexibel
* Förändringsbenägen
* Servicemedveten
* Kostnadsmedveten
* Hantera stressande situationer
* Förmåga att prioritera

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 mars 2020
  • Ansök senast: 27 mars 2020

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


13 oktober 2023

Distributionskoordinator

Distributionskoordinator

5 oktober 2023