OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Value Chain Manager till vår kund i Västerås!
Beskrivning:
Du ska:
- Ha det övergripande ansvaret för kapacitet, logistik, efterfrågan och leverans
- Delta i daglig Gemba möten med produktion och inköp
- Analysera och planera av lagernivå, ledtid och resurser
- Identifiera ROT orsaker vid avvikelser i logistikkedjan och vidta åtgärder
- Ständigt arbeta med och optimera lagernivå
- Vara enhetens expert på planering av material och logistik
- Utveckla och implementera en process för att dela "best practices"
En lämplig bakgrund:
- Akademisk bakgrund, gärna högskole- eller civilingenjör inom logistik och inköp
- Minst 3 års erfarenhet i liknande roll
- Kunskaper om och erfarenhet i SAP
- APICS CSCP eller CPIM certifierad
- Flytande i engelska och svenska
- Självgående, har ett starkt eget driv
Om Northcon
På Northcon tillvaratar vi och värdesätter kompetens, erfarenheter och olikheter. Vi tror att du kan bidra med det som gör just dig unik, din kompetens, dina erfarenheter och din förmåga att se saker ur ett nytt perspektiv.
Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Har du några frågor är du välkommen att mejla oss eller använda vår chatt så svarar vi så fort vi kan. Välkommen med din ansökan!
Vi väljer att inte ta emot några samtal från säljare och rekryterare i denna process.