Logistikansvarig

Logistikansvarig

Arbetsbeskrivning

Beskrivning
Vi söker nu en Logistikansvarig till ett nytt projekt i Mariestad.

Som Logistikansvarig ingår du i ett team från Svensk Bygglogistik vars huvudmål och syfte är att effektivisera och skapa så bra logistiska förutsättningar som möjligt för byggproduktionen och projektet. Logistikansvarig utgår från projektetableringen på vårt kundprojekt och är en del av projektets stab och erhåller fulla behörigheter att styra logistiken för projektets alla aktörer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Veckovis hålla logistikmöten (planering av leveranser, ytbehov och resurser) med uppdragsgivaren och samtliga underentreprenörer.
- Ansvara för att samtliga aktörer blir informerade om hur materialflöde och logistiken skall fungera på projektet innan de startar sitt arbete genom att medverka vid startmötet (ex. informera om hur leveranser/transporter till och från arbetsplatsen skall gå till, hur material skall förpackas osv.).
- Revidera APD- och skedesplaner för att säkerställa materialflöden för entreprenörernas arbeten samt att se över ytbehov för materialupplag kopplat till produktionskrav och produktionstakten.
- Vara ytterst ansvarig på projektet gällande upplagsytor/materiallager och dess tilldelning.
- Tillse att samtliga entreprenörer och leverantörer följer rutiner för leveransbokning.
- Delta i planerings- och produktionsmöten.
- Ombesörja leverans- och aktivitetsplanering på projektet via leveransplaneringssystemet LogNet (eller annat lämpligt stödsystem)
- Sammanställa och bokföra avvikelserapporter som påverkar logistikarbetet på projektet.
- Identifiera flaskhalsar kring flöden av material, människor och maskiner samt skapa åtgärdsplaner för att avhjälpa dem och höja produktiviteten.
- Ta fram och fortlöpande uppdatera vägbeskrivningar och förutsättningar för leveranser till och från arbetsplatsen.

För att få bygglogistiken att fungera på ”riktigt” kommer du givetvis att delvis behöva var ute i produktion och se- samt följa upp och kommunicera med berörda personer.

Kvalifikationer                                                                              
Då det är en hel del personer som berörs och inkluderas i samordningen av logistikfrågorna så krävs det en mycket bra kommunikativ förmåga hos dig som söker, såväl i tal som i skrift. Du har en naturlig fallenhet för ordning och reda och trivs med att såväl skapa- som att följa fungerande rutiner som ligger till grund för optimeringen av flödena. Vi ser med fördel att du har tidigare erfarenhet från att ha arbetat i en arbetsledande roll, kanske som arbetsledare, teamledare eller likvärdigt för att få ihop Bygglogistiks team och funktion på plats. Viljan och förståelsen för att upprätthålla hållbara och långsiktiga relationer är en självklarhet hos dig.

Du som söker har ett par års arbetslivserfarenhet kopplat till logistik/transport alternativt bygg och känner nu att du vill fokusera på frågor som anammar logistikplanering i byggbranschen – bygglogistik på riktigt.

Vi finner det mycket meriterande om du som söker har tidigare erfarenhet från att ha verkat i en byggmiljö där du skapat dig en förståelse för hur ett produktionsflöde inom byggproduktion ser ut.

Utöver ovan beskrivning bör du kunna identifiera dig med och vilja arbeta för ett företag och koncern som agerar och arbetar utifrån värderingarna: Drivkraft, enkelhet, ansvarstagande och långsiktighet. 

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering är i Mariestad. 
I denna rekryteringsprocess tillämpar vi löpande urval, så sök snarast möjligt om du tycker att tjänsten stämmer in på dig! Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Svensk Bygglogistik eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en organisatorisk styrka. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.  

Vi har valt att hantera denna rekrytering i egen regi och undanber oss vänligen men bestämt kontakt från rekryteringsföretag och försäljare av annonseringslösningar. 

Om oss

Bygglogistik är ett dotterbolag inom Derome Bygg & Industri AB.

Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet:

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mariestad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 oktober 2023
  • Ansök senast: 11 november 2023

Postadress

Hammarsmedsgatan 26
Mariestad, 54235

Liknande jobb


Lageransvarig till Skanska Rental!

Lageransvarig till Skanska Rental!

29 november 2024

Leveransmottagarassistent

Leveransmottagarassistent

20 december 2024

19 december 2024