Logistikansvarig

Logistikansvarig

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att ha jobbat med importtull, farligt gods och vill ta ansvaret för vårt lager? Då är du personen vi letar efter.
Om tjänsten
I den här rollen kommer arbetsuppgifterna att vara varierande, du kommer att ansvara för att utföra inspektion på mottaget gods enligt ASA100 / AC 00-56B och vår kvalitetsmanual. Du kommer ha kontakt med speditörer, sköta våra införtullningar och boka import/export transporter. Du kommer att ansvara för utveckling/effektivisering av rutiner samt att ha ordning och reda på lagret. Du kommer att jobba ensam men ha ett nära samarbete med säljavdelningen samt vårt kontor i USA.
För att passa i denna roll bör du vara noggrann, organiserad, flexibel och alltid sätta kundens önskemål och förväntningar först. Du bör tycka om att ha flera bollar i luften och se fram emot ett arbete där du utför dina arbetsuppgifter noggrant även under perioder i mycket högt tempo.
Arbetsuppgifter
I tjänsten ingår det att ge Advantages kunder den allra bästa servicen i form av transportplanering samt skeppning av flygplansdelar. Du kommer ha daglig kontakt med såväl säljorganisation som kunder för att lösa deras behov av leveranser. Tjänsten innebär mycket internationella kontakter och ett varierande arbete där dagen sällan går långsamt.
Du kommer till exempel att:
Sköta inspektion (receiving inspection) av inkommande flygplansdelar
Kontroller att alla delar har korrekt dokumentation och certifikat
Se till att våra speditörer får korrekt uppgifter för att kunna utföra införtullning
Planera och boka transporter
Hantera DGR försändelser
Besvara alla kundfrågor angående transportärenden, främst via mejl
Se till att våra mekaniker får tillgång till det som behövs, ofta med kort varsel

Vi söker dig som
Har minst två års erfarenhet av att ha jobbat med tull import/export
Gärna har en IATA DGR utbildning eller motsvarande
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Är en van användare av Excel
Har truckkort samt B-körkort
Mycket meriterat är om du har en receiving inspection utbildning och kan styrka det med ett intyg

Som person är du:
Serviceinriktad
Flexibel
Kommunikativ
Stresstålig
Organiserad
Noggrann

Övrig information
Start: Omgående, med hänsyn till ev. uppsägningstid
Omfattning: Heltid
Placering: Marma, Knivsta


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan sista ansökningsdag passerat.
Information om företaget
Advantage Aviation Services Sweden AB är ett ungt företag med ett öppet företagsklimat. Hos oss får du ett spännande, intressant och roligt jobb, eftersom vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar. Här blir du aldrig fullärd om du har intresset.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Advantage Aviation Services Sweden Knivsta
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2022
  • Ansök senast: 13 mars 2022

Postadress

Marma 113
Knivsta, 74193

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024