Logistikansvarig i början av karriären?

Logistikansvarig i början av karriären?

Arbetsbeskrivning

Är du i början på din karriär inom logistik? Vill du arbeta i en internationell miljö med ett starkt varumärke i ryggen och framtida utvecklingsmöjligheter? Då ska du ta den här chansen och söka rollen som Logistikansvarig! Urval och intervjuer kommer att ske löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Du kommer att tillhöra en avdelning som ansvarar och följer upp Eldistributions alla leverantörsavtal. Vidare kommer du initialt att stötta ett specifikt projekt som ansvar för utrullning av nya mätare till alla kunder. Du kan även komma att supportera förvaltning av andra materialavtal samt stötta verksamhet relaterad till logistik/lager aktiviteter.

Vidare kommer du att:
• Säkerställa att mätare levereras till rätt plats i rätt tid och koordinera leveranserna mellan de två avtalsparterna.
• Stödja kontraktsansvarig med uppföljning av leverantörerna samt projektet i diskussionen med mätarleverantören.
• Genomföra platsbesök hos leverantörerna för att säkerställa efterlevnad av krav och instruktioner.

Vem är du?
• Minst har universitets- eller högskoleutbildning med inriktning: projektledning, analys, inköp, avtal, lager & logistik
• Tidigare erfarenhet av logistikarbete helst inom energibranschen (minst 1 års erfarenhet)
• Har god kommunikativ förmåga och obehindrat kan uttrycka dig på både svenska och engelska i tal och skrift. Du kan även uttrycka dig på kinesiska (mandarin) i tal och skrift.
• Erfarenhet från elkraftbranchen är meriterande
• Erfarenhet från miljö-/hållbarhetsarbete är ytterligare meriterande

För att trivas i rollen som logistikansvarig är du självgående och initiativtagande där du tar eget ansvar för att driva arbetet framåt. Du är lyhörd med en god förmåga att fånga upp behov från verksamheten och du är tydlig och pedagogisk i ditt sätt att kommunicera. Då du kommer att ha många kontaktytor och att hantera parallella arbetsuppgifter är strukturerad och noggrann.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i början på juli och kommer att pågå till december 2021. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan via vår hemsida!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 maj 2020
  • Ansök senast: 31 maj 2020

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


21 augusti 2024

Habia - Logistikchef

Habia - Logistikchef

12 augusti 2024

Customer Service Manager

12 augusti 2024