OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du 3-4 års erfarenhet av en koordinerande roll inom logistik och supply chain tillsammans med orderhantering och lagerhantering? Som logistikansvarig för Sverige får du möjligheten att ta logistiken till nästa nivå med ditt driv, ambition och vilja att hoppa på en utvecklingsresa. Du behöver inte ha varit ansvarig eller chef tidigare utan får möjlighet att ta dig an mer successivt. I rollen kommer du arbeta operativt och strategiskt där du samordnar logistikverksamheten (lager & distribution). Kanske har du en bakgrund som logistikkoordinator eller motsvarande som vill ta nästa steg i din karriär? Här erbjuds goda karriärsmöjligheter på sikt internt för ett internationellt företag som är världsledande inom värmepumpar och luftkonditionering. Låter det som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
I rollen samordnar du logistikverksamheten (lager & distribution) av lösningar för luftkonditionering, värme och klimatkontroll. Logistikteamet som du är en del av ansvarar för varor och informationsflöde för färdiga produkter och reservdelar. Du kommer ansvara för logistiken i Sverige och ha dina kollegor runtom i Europa såsom Polen och Belgien. Nyckelvärdena i logistikteamet är "noggrannhet, transparens och kvalitet".
Exempel på dina arbetsuppgifter:
Daglig samordning med externa logistikpartners för lager och distribution
Uppföljningsnyckelindikatorer: transportprestanda, leveransanspråk, lagernoggrannhet, lagerskada, returprocess, transportskador.
Uppläggningsmöte med logistikpartners: operativt möte (veckobasis), ledningsmöten (månadsvis) och affärsöversiktsmöte (kvartalsvis)
Lagerstyrning (lagerantal och/eller inventering)
Kommunicera med de lokala intressenterna i Sverige såsom säljteam, försäljningsadministratörer och serviceteam.
Delta i förbättringsprojekt
Förbereda och presentera budgetunderlag och presentera på suppliermöten
Ansvarig för den dagliga supportadministrationen (lagerjämförelselista, I-doc-övervakning, inkommande uppföljning)
Val och hantering av de bästa logistikleverantörerna inom lager och transport
Arbeta för att främja bästa praxis inom logistiknätverket
Se till att logistikflöden är organiserade på det mest effektiva och transparenta sättet
Arbeta i nära samarbete med alla europeiska logistikkollegor
Arbetstider
Heltid och tillsvidare med mycket goda möjligheter till fast anställning hos kund efter inhyrningsperiod om 6 månader. Start så snart som möjligt enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Arbetstid: Mån-fre kontorstider. Kontoret är beläget i Danderyd. I dagsläget arbetar man främst på distans. På sikt kommer arbetet ske både från kontoret och möjlighet till distansarbete. Få resor i månaden till exempelvis Polen eller Belgien kan förekomma.
Kvalifikationer
Erfarenhetsmässigt ser vi att du:
Har 3-4 års erfarenhet av en liknande logistikroll i en koordinerande funktion
Har god erfarenhet av orderhantering och/eller lagerhantering
Har grundläggande kunskaper inom B2B inköp
Har förmåga att kommunicera väl på Svenska såväl som på Engelska i tal och skrift
Har god erfarenhet av att arbeta i affärssystem
Har gymnasial utbildning
Vi ser det som meriterande däremot inte ett krav om du:
Har erfarenhet av SAP
Har Eftergymnasial utbildning inom logistik/supply
Utöver svenska och engelska talar ytterligare ett skandinaviskt språk.
Förutom att du såklart behöver ha kvalificerad erfarenhet inom logistik värderar vi personliga kompetenser och din potential högt. För att trivas och axla denna roll behöver du ha ambition, driv och vilja att växa och ta dig an mer ansvar successivt. För att göra det har du en passion för logistik och supply chain management. Du vill gärna klättra och göra karriär i ett internationellt bolag. Du är kundorienterad, resultatinriktad och en team player. Du har en grym kommunikationsförmåga. Du har också stark (affärs) analytisk färdighet. Du kan upptäcka och lösa problem snabbt och självständigt.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
2021-07-07 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Vi önskar inte ett personligt brev och du kan inte söka via mejl.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044