Logistikansvarig i Stockholm

Logistikansvarig i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du 3-4 års erfarenhet av en koordinerande roll inom logistik och supply chain tillsammans med orderhantering och lagerhantering? Som logistikansvarig för Sverige får du möjligheten att ta logistiken till nästa nivå med ditt driv, ambition och vilja att hoppa på en utvecklingsresa. Du behöver inte ha varit ansvarig eller chef tidigare utan får möjlighet att ta dig an mer successivt. I rollen kommer du arbeta operativt och strategiskt där du samordnar logistikverksamheten (lager & distribution). Här erbjuds goda karriärmöjligheter på sikt internt för ett internationellt företag som är världsledande inom värmepumpar och luftkonditionering. Låter det som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan.

Ansvarsområden
I rollen som en dynamisk logistikkollega samordnar du logistikverksamheten (lager & distribution) av lösningar för luftkonditionering, värme och klimatkontroll. Logistikteamet som du är en del av ansvarar för varor och informationsflöde för färdiga produkter och reservdelar. Du kommer ansvara för logistiken i Sverige och ha dina kollegor runtom i Europa såsom Polen och Belgien.
Nyckelvärdena i logistikteamet är "noggrannhet, transparens och kvalitet".
Exempel på dina arbetsuppgifter:
• Daglig samordning med externa logistikpartners för lager och distribution:
-Uppföljningsnyckelindikatorer: transportprestanda, leveransanspråk, lagernoggrannhet, lagerskada, returprocess, transportskador
-Uppläggningsmöte med logistikpartners: operativt möte (veckobasis), ledningsmöten (månadsvis) och affärsöversiktsmöte (kvartalsvis).
-Lagerstyrning (lagerantal och/eller inventering)
• Kommunicera med de lokala intressenterna i Sverige  såsom säljteam, försäljningsadministratör och serviceteam.
• Delta i förbättringsprojekt
• Förbereda och presentera logistik budgetunderlag och presentera på suppliermöten
• Samarbete med Business Support Teamet i Polen
• Ansvarig för den dagliga supportadministrationen såsom (lagerjämförelselista, I-doc-övervakning, inkommande uppföljning, ...)
• Val och hantering av de bästa logistikleverantörerna inom lager och transport
• Arbeta för att främja bästa praxis inom logistiknätverket
• Se till att logistikflöden är organiserade på det mest effektiva och transparenta sättet
• Arbeta i nära samarbete med alla europeiska logistikkollegor
• Rapportera direkt till Europeiska huvudkontoret

Arbetstider
Heltid och tillsvidare med mycket goda möjligheter till fast anställning hos kund. Start så snart som möjligt enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Arbetstid: Mån-fre kontorstider. Kontoret är beläget i Danderyd. Man arbetar både från kontoret och via distans. Få resor i månaden till exempelvis Polen eller Belgien kan förekomma.

Kvalifikationer
Erfarenhetsmässigt ser vi att du:
• Har 3-4 års erfarenhet av en liknande logistikroll i en koordinerande funktion
• Har god erfarenhet av orderhantering och/eller lagerhantering
• Du har erfarenhet av att arbeta med databaser eller andra analytiska IT –verktyg
• Har grundläggande kunskaper inom B2B inköp
• Duktig på mjukvarulösningar
• Har förmåga att kommunicera väl på Svenska såväl som på Engelska i tal och skrift
• Har du god systemvana, framförallt Excel
• Har god erfarenhet av att arbeta i affärssystem
• Du är redo att resa både i Sverige och i Skandinavien/Europa (några dagar i månaden)
• Gymnasial utbildning
• Eftergymnasial utbildning inom logistik/supply, ekonomi fördel

Meriterande, däremot inte ett krav att du:

• Har erfarenhet av SAP och/eller ibuy.
• Utöver svenska och engelska talar ett skandinaviskt språk.

Förutom att du såklart behöver ha kvalificerad erfarenhet inom logistik värderar vi personliga kompetenser och din potential högt. För att trivas och axla denna roll behöver du ha ambition, driv och vilja att växa och ta dig an mer ansvar successivt. För att göra det har du en passion för logistik och supply chain management. Du vill gärna klättra och göra karriär i ett internationellt bolag med mycket potential. Du är kundorienterad, resultatinriktad och en team player. Du har en grym kommunikationsförmåga och talar obehindrat svenska och engelska. Du har också starka (affärs) analytiska färdigheter. Du kan upptäcka och lösa problem snabbt och självständigt. Du behöver också ha god systemvana.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Sista ansökan 2021-10-29, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2021
  • Ansök senast: 29 oktober 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


21 augusti 2024

Habia - Logistikchef

Habia - Logistikchef

12 augusti 2024

Customer Service Manager

12 augusti 2024