OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
STORT AB växer och nu finns äntligen ett tillfälle att söka tjänsten som logistikansvarig speditör. Det här är ett perfekt jobb för dig som trivs med att ta ansvar och som har tidigare erfarenhet av leveranser och logistiktjänster. Om du trivs med att ha daglig kundkontakt och arbeta i en föränderlig arbetsvardag, har en bakgrund inom spedition och logistik samt ett lösningsorienterat förhållningssätt, då kan du vara den vi söker.
Stort är ett familjeägt serviceföretag inom logistik och transport. Med personlig service följs alla sändningar hela vägen från dörr-till-dörr. Här kommer du kunna ta för dig och växa med företaget så mycket som du själv vill. Vi söker dig som motiveras av att säkerhetsställa effektiva transportlösningar och som vill utvecklas vidare i din logistikroll med ett tight team som aldrig tullar på den personliga servicen.
Tjänsten är en heltid tillsvidareanställning på heltid.
Ansvarsområden
Din arbetsvardag är varierad och den ena dagen är inte den andra lik. Bl.a. kommer ditt arbete att bestå av dagliga kundkontakter, registrering av nya transportbokningar och planering av transporter. Arbetet kräver stor administrativ förmåga. Du kommer att arbeta i en mängd olika datasystem och kommer framöver vara med och skräddarsy ett nytt system.
Här behöver du vara självgående och eftersom företaget är litet kan du behöva hjälpa till där det behövs, det är prestigelöst och högt och lågt på arbetsplatsen.
Arbetstider
Anställningen är heltid Må-Fre.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har avslutad gymnasial utbildning. Har du akademisk examen inom logistik är det meriterande. För att klara jobbet ser vi att du även har kunskaper och erfarenhet av
- Några år av arbete inom spedition och transport
- Export- och importhandlingar
- Internationella transporter är meriterande
- Svenska och engelska i tal och skrift, de flesta av våra kunder är internationella
- ADR utbildning
- God systemvana samt goda kunskaper inom MS365 Office
- Transportplanering system, exempelvis K2/Opter.
I den här tillsättningen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Rollen kommer att kräva att du:
- Kan planera och prioritera i skarpt läge
- Gillar högt tempo
- Tar ansvar, är driven och företagsam
- Är noggrann och strukturerad
- Är kommunikativ
- Är lösningsorienterad
- Trivs med kundkontakt och har ett större nätverk i transportvärlden
Stämmer detta in på dig ser vi fram emot din ansökan.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Några års erfarenhet i liknande roll.
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag 2021-09-24, ansök därför så snart som möjligt.
För information: i denna rekrytering samarbetar STORT AB med Randstad AB. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Leila Larsson, Recruitment Consultant ; leila.larsson@randstad.se
Om företaget
STORT AB är ett lokalägt service företag inom transport och logistik.
Vår expertis är framförallt internationella logistiklösningar.
Vår kundnytta är att vi behovsanpassat våra uppdrag efter kundens önskemål och krav. Vi har en personlig service och vi följer alla sändningar hela vägen från dörr-till-dörr vilket gör oss till ett tryggt och kvalitativt alternativ.
STORT etablerades 2005 och idag består företaget av 13 anställda som dagligen hanterar ett hundratal paket och pallgods nationellt, på export och import samt 3:e parts lösningar.
Tillsammans har vi över 100 års erfarenhet inom branschen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044