Logistikansvarig till kund!

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill arbeta som logistikansvarig inköpare för kund i Norrköping! Du kommer arbeta inom teknikområdet så ett teknikintresse eller teknikbakgrund är meriterande.

Sök tjänsten idag då urval och tillsättning kan ske innan annonsens slutdatum.



Dina arbetsuppgifter

Som logistikansvarig kommer du ingå i funktionen Produktion och ha ansvar för en rad områden:

- Hålla en övergripande produktionsplan uppdaterad och stötta projektledare
- Utfärda beställningar på moduler till maskiner enligt produktionsplanen
- Planera och ta in offerter
- Beställa transporter i samråd med projektledare och sköta all kommunikation kring dem
- Att i samråd med montageansvarig boka utrustning och montage
- Hålla prislistor uppdaterade och tydliggöra input till säljlistan
- Offerera, ta emot ordrar och orderbekräfta från kunder och återförsäljare
- Beställa, skeppa och fakturera reservdelar
- Hantera lager, in/utleveranser, lagerlistor och lagervärde
- Granska och kontera fakturor innan godkännande av VD
- Stämma av vidarefaktureringskonto med finans så vidarefakturering sker

Som logistikansvarig är dina befogenheter:

- Ta in offerter
- Orderbekräfta kundbeställning
- Fakturera kunder för beställda delar
- Beställa reservdelar som är på order
- Begära stöd från CTO eller konstruktör vid tekniska frågor om beställningar



Om företaget

Vår kund tillverkar ett av världens mest effektiva och mångskiftande lasthanterare för industri och hamn. Mer information om företaget ges under intervjuerna.

Din profil

För att lyckas i rollen som logistikansvarig ser vi att du är teknikintresserad eller har teknikbakgrund.

Vidare har du:

- Högskoleutbildning alternativt YH-utbildning inom relevant logistik -inköpområde - teknikområde
- Svenska och engelska flytande i tal och skrift
- Körkort

Du är driven, ambitiös, ansvarsfull, positiv som person och samarbetsvillig!

Du är tillgänglig för arbete i augusti.





Om oss

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor

Start: omgående i augusti
Lön: efter överenskommelse

Urval och intervjuer sker löpande hos oss och företaget, tveka därför inte att ansöka tjänsten redan idag om du är intresserad och tycker du passar in i rollen som logistikansvarig.
Tipsa gärna om en lämplig vän eller bekant.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Lindgren

Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård

Linn Hansson

Ineta Broxe

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson

Caroline Stjerna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 27 juli 2015

Besöksadress

Borgmästargränd 1D, Jönköping
None

Postadress

Borgmästargränd 1D
Jönköping, 55320

Liknande jobb


Inköpare

Inköpare

15 november 2024

Teknisk inköpare till projekt i Uppsala

Teknisk inköpare till projekt i Uppsala

15 november 2024

Operativ Inköpare

15 november 2024