Logistikansvarig till Svensk Bygglogistik AB i Västerås

Logistikansvarig till Svensk Bygglogistik AB i Västerås

Arbetsbeskrivning

Vi på Svensk Bygglogistik ska förändra byggbranschen! Är du med?

Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet: www.bygglogistik.se

Arbetsuppgifter:

Du har huvudansvaret att se till så att bygglogistiken fungerar på det mest effektiva sättet ute på ett av våra byggprojekt i Västerås. Som logistikansvarig har du funktionsansvaret för- och arbetsleder vår logistikentreprenad inklusive underentreprenörer på plats, vilket innebär; daglig styrning, planering och säkerställande av transportvägar och lossningsplatser, rapportering och statistiksammanställning. Vidare samordnar, genomför och följer du upp diverse möten såsom till exempel veckovisa APD- och logistikmöten, veckomöten med projektpersonal samt löpande informationsmöten med leverantörer och entreprenörer.

I övrigt ingår följande arbetsuppgifter i tjänsten; samordning av APD-förändringar, anpassning av projektspecifika APD-planer i Bluebeam, administration av logistik- och planeringssystemet inkluderat introduktioner, uppföljning, mäter nyttjandegrad och genomför avvikelserapportering Eventuellt kommer även planeringsansvaret för våra intransporter att ligga på dig. Detta kommer i så fall att ske i samråd med vår intransportansvarig.

För att lyckas i rollen:

Vi söker en problemlösare som drivs av att finna lösningar och sedan faktiskt även genomföra dom.

Som person är du ansvarstagande och har inga problem med att leda såväl dig själv som andra framåt mot uppsatta mål. Ditt ledarskap genomsyras av tydlighet och ödmjukhet, där du får med dig personer i din arbetsvardag. Tjänsten kommer att innehålla en hel del kontakter ute på byggarbetsplatsen där du kommer att hålla i diverse möten, vilket innebär att du trivs med att löpande samordna- och framföra relevant information till den/de som behöver den på projektet. Din tydlighet märks vidare i ditt sätt att kommunicera, så väl i tal som i skrift där du alltid värnar om att upprätthålla hållbara och långsiktiga relationer. Du förstår vikten av att upprätthålla ordning och reda och trivs med att skapa- samt följa fungerande rutiner och processer.

Utöver ovan beskrivning bör du kunna identifiera dig med- och vilja arbeta för ett företag som agerar och arbetar utifrån värderingarna: sunt förnuft, ödmjukhet, serviceinriktat och innovativt.

Du som söker har en relevant eftergymnasial utbildning i grunden troligen inom bygg- och/ eller inom logistikområdet. Vi ser helst att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare kopplat till logistik och transportflöden eller inom bygg.

Vi erbjuder:

För rätt person ser vi inga begränsningar för dig i vår expansiva fas och utveckling men vi vill gärna lära känna dig först, vilket innebär att vi erbjuder en provanställning på 6 månader som kan övergå i en tillsvidareanställning om vi trivs med varandra. Hos oss får rätt person möjlighet att växa med oss.

Vi på Svensk Bygglogistik eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en organisatorisk styrka. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Ansökan:

Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att intervjuer och tillsättning av tjänsten kan komma att ske före sista ansökningsdagen. Sista ansökningsdag är den 7 december 2021.

Vid eventuella frågor, ta kontakt med Pierre Nyberg, 072 571 03 67.

Tillträde och lön enligt överenskommelse.

För mer information om vår verksamhet: www.bygglogistik.se .

Vi har valt att hantera denna rekrytering i egen regi och undanber oss vänligen men bestämt kontakt från rekryteringsföretag och försäljare av annonseringslösningar.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-ansvarig Pierre Nyberg
0725710367
Pierre Nyberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svensk Bygglogistik AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2021
  • Ansök senast: 7 december 2021

Besöksadress

Universitetssjukhuset
Linköping

Postadress

Universitetssjukhuset
Linköping, 58185

Liknande jobb


25 december 2024

20 december 2024

Projektingenjör, Bygg- o fastighetsteknik

Projektingenjör, Bygg- o fastighetsteknik

19 december 2024

19 december 2024