OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Logistikassistent - Till vår uthyrningsverksamhet Företaget SSL International marknadsför, distribuerar och säljer ett antal kända varumärken så som Scholl och Durex. SSL har 4,500 anställda i 35 länder och har sitt huvudkontor i London. På Sverigekontoret i Solna arbetar 20 personer. Förutom Scholl skor och fotprodukter och Durex handhar SSL även OTC varumärken som Syndol, Meltus och Full Marks in the Storbritannien och Sauber och Mister Baby i Södra Europa. Arbetsbeskrivning Huvudarbetsuppgifterna i sin helhet är att ansvara för interna kontakter med Marketing, Sales, Finance, Customer Service, Logistics Holland och externa kontakter med speditörer och transportörer och Samhall rörande inköpsorder, lagersaldo, inleveranser, registervård och intrastat. Huvudparten i tjänsten utgör ansvar för inleveranser från leverantörer. Detta innebär att löpande hålla speditörernas (bl.a. Scan Links) produktchef uppdaterad om vad som skall komma in i lager. Vidare skall de inleveranser som kommit till lagret kontrolleras i systemet. Leverantörsfakturorna skall också stämmas av mot intag innan betalning sker. Uppföljning och löpande information mot lagret/distributören i Göteborg angående ankomst och inlägg av produkter skall göras. I tjänsten ingår även registervård av artikelregistret. Det handlar om att lägga in nya artiklar samt underhålla befintliga artiklar och löpande inaktivera artiklar som utgått ur sortimentet. Cost of goods (dvs kostnader för transport, lagerhantering m m), samt att prislistor (inköps- och listpriser) skall också hållas uppdaterade. Vidare skall samtliga inköpsorder vårdas (aktiveras/inaktiveras). Inköpsorder skapas i Holland. Man har sålunda kontinuerlig kontakt med logistikgruppen i Holland. I rollen ingår att koordinera och tillse att företaget får intrastat/specifikation (tulluppgifter) för Sverige över import och export. Dessa listor görs från lagret. Underlaget för SSL Healthcare Danmark AS distribueras vidare till Danmarks Customer Service, där administrationen kring detta sköts. I tjänsten ingår arbete med sk tekniska varucertifikat, dvs lägga upp och upprätthålla dokument för varje produkt (t ex specifikationer för vikt, höjd, längd, EAN-koder) i Prevas databas. Kunder såsom ICA, COOP, Axfood kräver detta för sin lager- och butikshantering. Tjänsten börjar omgående och sträcker sig till 2007-01-31. Erfarenheter - Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter - Meriterande är om kandidaten arbetat i Lotus Notes - Meriterande om erfarenhet från säljorganisationer - Meriterande att ha arbetat med något affärssystem - Svenska och engelska (engelska koncernspråk) - Datakunnig Personliga egenskaper - proaktiv - själv kunna ta tag i arbetsuppgifter och vara självgående - trivas i en föränderlig organisation - kunna hjälpa andra, även om det ej ligger inom sitt eget ansvarsområde - prestigelös - lätt för att samarbeta - kunna ha många bollar i luften Vi erbjuder Intressanta uppdrag hos våra uppdragsgivare i Solna, Kista och på andra orter. Du erbjuds ett jobb hos "branschens bästa arbetsgivare". Välkommen att registrera ditt intresse! Ansökan Registrera dig via vår webb www.jobzone.se / "För jobbsökande" / "Registrera CV" och markera det jobb du söker så kontaktar vi dig. Om du redan har registrerat dig i vår kandidatbank ber vi dig att logga in på vår webbplats och markera att du söker detta jobb.
Kontaktpersoner på detta företaget
Katarina Nevenius
070-1678514