OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår uthyrningsverksamhet söker vi nu en Logistiksassistent. Det är ett jobb som passar dig som tycker om att ha många och täta kontakter med olika människor.Du kommer i huvudsak att arbeta med administration inom inköp, kundorderhantering och hantera transporter.Du kommer att ingå i ett team bestående av tre personer idag, där en hög servicenivå för våra kunder är självklar.Datorn är ditt viktigaste verktyg. Vi söker dig som har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och gillar ordning och reda samt snabba beslut i ett högt tempo.Du är dessutom duktig på att planera och har goda PC-kunskaper, framförallt i Office-paketet.Eftersom leverantörer och kunder även finns utanför Sverige ska du behärska engelska väl i tal och skrift.Ytterligare språk såsom tyska, franska, kinesiska eller italienska är en merit.Ett tekniskt intresse är också önskvärt.Tjänsten är heltid och placeringsorten är Malmö.Tillträde och tidsramar Finner du tjänsten intressant, söker du den via vår hemsida (www.adecco.se, "för arbetssökande", "lediga tjänster", "uthyrning"), samt bifogar personligt brev och CV där.Ansökningar tas endast emot på vår hemsida.Du kommer att erbjudas en anställning inom vår uthyrningsverksamhet.Då kunden är i behov av snabbt få in personal och vi arbetar med löpande urval, ber vi dig ansöka tjänsten snarast. Koncernen Adecco SA är världens största aktör inom bemanning och rekrytering med ca 6 600 kontor i ca 70 länder spridda över hela världen, se www.adecco.com.Adecco är registrerat i Schweiz och noterat på Swiss Exchange, på NYSE och på Euronet Premier Marche.År 2005 uppnådde koncernen en omsättning på ca 170 miljarder SEK.I Sverige finns Adecco Sweden AB med ca 50 kontor spridda över hela landet från Haparanda i norr till Malmö i söder.Omsättningen år 2005 uppgick till ca 1,46 miljarder SEK.Våra Verksamhetsområden i Sverige är Recruitment, Staffing Services, Outsourcing samt Human Capital Solutions