Logistikassistent sökes omgående till Helsingborg!

Logistikassistent sökes omgående till Helsingborg!

Arbetsbeskrivning

Amarelle & Partners har fått i uppdrag av RÅÅ S AB att hitta en logistikassistent för omgående start med placering i Helsingborg. Detta är en konsultanställning hos Amarelle & Partners med möjlighet till övergång till RÅÅ S AB. Är du serviceminded och lösningsorienterad? Älskar du att vara spindeln i nätet? Här har du ett varierande uppdrag där du är ansiktet utåt men även har kontakt med de flesta avdelningar inom företaget och utåt med speditörer. Sök tjänsten! Processen kommer att gå snabbt!

RÅÅ S AB grundades 2011. Från början verkade RÅÅ S AB som ett innovationscenter som utvecklade nya produkter vilket resulterade i en produktionsanläggning för vår senaste innovation On!. Det är ett helt vitt, tobaksfritt portionssnus som innehåller nikotin samt ingredienser som används i mat, kosttillskott och tuggummi. Under 2019 expanderade marknaden för helt vita tobaksfria snuspåsar kraftigt och företaget blev en del av Altria Group. Efterfrågan på det tobaksfria snuset är väldigt hög och On! växer snabbt. On! finns idag tillgängligt i Sverige och USA. Vår verksamhet växer och utvecklas ständigt och idag arbetar ca 100 personer tillsammans som en multifunktionell enhet för att producera marknadens bästa produkter. Vi samarbetar för att driva företaget framåt och vi växer hela tiden. Till vår spännande och utmanande tillväxtresa, söker vi nu en logistikassistent som även har receptionistuppgifter.

Övergripande beskrivning av tjänsten:

Som logistikassistent har du en bred roll, från att ta emot ordrar till att boka frakter och planera leveranser. Du sitter med i produktionsmöten där ordrarna planeras i fabriken. Du ser till att gods som levereras ut från fabrik har rätt fraktsedlar.

Inledningsvis kommer du till viss del även ha rollen som receptionist där du är ansiktet utåt och tar alla inkommande samtal och mail. Du har hand om bokningar av hotell och möten samt ser till att kunder eller kollegor från andra länder tas emot på bästa sett.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att

- Ta emot order och lägga in dessa i affärssystem

- Vara delaktig i att planera in order i produktion

- Boka speditörer för utgående produkter

- Dokumentation av gods som skickas

- Kontakt med säljavdelningen och skicka prover till kunder

- Hjälpa till i reklamationsfrågor

- Inköp av kontorsmaterial

- Ansvar för inkommande samtal och mail

- Bokning av resor, boende och möten




Utbildning och erfarenhet

- Utbildning inom företagsekonomi, logistik eller liknande, lägst gymnasienivå

- Goda kunskaper inom Office program

- Erfarenhet av speditionsarbete är mycket meriterande

- Flytande svenska och engelska, såväl skriftligt som muntligt



Personliga egenskaper

Som person är du lösningsfokuserad och serviceminded med en positiv energi. Du är ordningsam, har lätt för struktur och att prioritera uppgifter. Din samarbetsförmåga är avgörande då du har kontakter internt som externt och är ansiktet utåt. I denna roll och i den utvecklingsfas som företaget befinner sig i behöver du kunna hantera lågt som högt med stort driv och engagemang.

För att passa in hos RÅÅ S AB är du prestigelös och gillar att ha kul på jobbet!

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartner Martin Amarelle på martin@amarelle.se

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Vi tillämpar löpande urval så ansök gärna redan idag. Varmt välkommen med din ansökan!

Start: Omgående

Placering: Helsingborg

Omfattning: Heltid



Konsult hos Amarelle & Partners

Att arbeta som konsult i Amarelle & Partners bemanningsdel innebär att du blir en del av ett personligt och litet bolag med stort engagemang, hjärta och professionalitet. Du får tillgång till vårt omfattande nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Som konsult hos oss kommer du att uppskatta ett närvarande ledarskap från våra konsultchefer som alla är diplomerade coacher. Genom kontinuerlig kontakt under onboardingen i dina uppdrag ser vi till att du får en flygande start! Det vinner både våra kunder och vi i team Amarelle & Partners på, i ett långsiktigt partnerskap.

Sökord: Logistik, assistant, koordinator, SCM, Supply Chain, inköp, procurement, strategic purchasing, Helsingborg, RÅÅ S AB,

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amarelle & Partners
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2022
  • Ansök senast: 13 mars 2022

Liknande jobb


Administration Specialist

Administration Specialist

11 november 2024

Administration Specialist

Administration Specialist

27 september 2024

Speditör

26 september 2024

Logistikadministratör

Logistikadministratör

16 april 2024