OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Norex är en familjeägd koncern som är en aktiv aktör på marknaden för handel med sekunda stål. Stora inköpsvolymer från erkända stålverk möjliggör en global försäljning till kunder i mer än 50 länder. Därtill utför Norex service inne på stålverken Sandvik, SSAB och Outokumpu. Bolaget startades 1983 och har idag ca 170 anställda varav ca 30 medarbetare sitter på huvudkontoret i Göteborg.
Trivs du med att vara spindeln i nätet och har en stark känsla för service och kvalité? Norex International AB söker en driven logistikassistent.
Huvudkontoret på Kungsportsplatsen– blir din nya arbetsplats, där vi sitter i nya, fina lokaler.
Arbetsuppgifter
In din roll som logistikassistent kommer du att assistera säljare i ditt team genom att vara delaktig i hela orderprocessen och sköta all relevant administration och frakthantering från inköp till sälj.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
- Administrera inköps- och säljdokument
- Fakturering och betalningsbevakning
- Fraktplanering, Transportbevakning
- Produktregistrering
- Skapa rapporter
- Kundkontakt
Kvalifikationer
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Goda kunskaper i Office, främst Excel, Powerpoint och Word
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift
Vidare är det meriterade om du har kunskaper i affärssystemet SAP, remburshantering och internationell logistik.
Profil
För att lyckas i rollen är du positiv, prestigelös och öppen inför nya utmaningar. Du har ett stort engagemang och tycker om att samarbeta i team. Arbetet kräver en god känsla för service, kvalité och ett professionellt förhållningssätt. Utöver det söker vi dig som är:
- Strukturerad, noggrann
- Självgående, ansvarsfull
- Lösningsorienterad, initiativtagande
- Effektiv, arbetsvillig
Anställningsvillkor
- Tillsvidareanställning (provanställning 6 månader tillämpas)
- Heltid, dagtid
- Lön enligt överenskommelse
- Tillträde omgående eller enligt överenskommelse
Digitalt ansökningsförfarande
Norex-koncernen samarbetar med rekryteringsföretaget ProTalent AB. När du söker tjänsten som Logistikassistent använder du ett digitalt ansökningsformulär. För att komma direkt till ansökningsformuläret klicka på Sök jobbet. Har du frågor angående ansökningsförfarandet, kontakta Carina Gunnarsson, ProTalent: 0760-400210. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Lisa Åberg, HR Norex International: 070-3160113.
Välkommen med din ansökan!
Vi tillämpar löpande urval.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sales Manager Henrik Fredriksson
031-927572
070-3705732
CFO Helena Nordgren
070-6341400