Logistikassistent till Plantagen!

Logistikassistent till Plantagen!

Arbetsbeskrivning

Har du en bakgrund inom logistik och vill utvecklas inom en detaljhandelskedja? Är du systematisk, noggrann och har ett intresse för logistiska flöden? Då kan detta vara uppdraget för dig!

Plantagen är Nordens största detaljhandelskedja med fokus på att skapa liv med växter och har 76 butiker i Norge, 44 i Sverige och 14 i Finland. Deras affärsidé är att erbjuda inspiration i kombination med ett brett sortiment av allt som behövs för att få rätt växter för just dig i ditt hem, på din balkong eller i din trädgård. Till Plantagens huvudkontor söker vi nu en logistikassistent på heltid som kommer att ingå i avdelningen Supply Dry Goods som består av 4 personer.

Som logistikassistent assisterar du deras in - och outbound logistiker är du en del av logistikfunktionen som säkerställer att verksamhetens logistikflöden fungerar på ett optimalt sätt. Du fungerar som spindeln i nätet för deras ingående leveranser där du arbetar med orderadministration, logistik- och containerplanering. Arbetsuppgifterna kommer bland annat innefatta:

- Orderadministration, utgående samt ingående leveranser till butik enligt leveransplan; granskning och validering av inkomna orders; både butik- och centralorders
- Säkerställande att inkommande orders blir varumottagna och aktiva för orderläggning
- Hantera och följa upp leverantörsfakturor och dokument enligt rutiner
- Samarbete med distributionscentraler, inköpsavdelningen, ekonomi och Plantagens centrallager
- Hantering av leveransproblem och avvikelser, exempelvis leverans- och saldoavvikelser
- Kontakt med butik, lager och DHL.

Tjänsten är på heltid med start omgående och inleds med en provanställning på 6 månader med chans till förlängning eller övertag till Plantagen. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av StudentConsulting och arbeta som konsult hos Plantagen vars huvudkontor ligger i Barkarby. I mars 2021 byter Plantagen kontor till Frösundavik i Solna där du kommer att arbeta. För denna tjänst tillämpas vanliga kontorstider 08.00 – 17.00 med flex och introduktion sker på både distans och kontor.

Din profil
Vi söker dig har en eftergymnasial utbildning inom logistik, inköp eller ekonomi alternativt besitter relevant arbetslivserfarenhet inom området. Tjänsten passar för dig som är i början av din karriär och vill utvecklas för att få en övergripande insikt i en logistikorganisation. Har du tidigare erfarenhet av praktiskt logistikarbete i form av lager- och terminalarbete och en god förståelse för varuflödeskedjan, spedition och containerplanering är detta meriterande. För att vara relevant för tjänsten besitter du goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel och tidigare erfarenheter av att arbeta i M3 är meriterande. Vidare har du en administrativ vana och tycker om att arbeta systematiskt och noggrant. Som person är du initiativtagande, kommunikativ och analytiskt lagd i en roll med högt tempo där du arbetar såväl i team som självständigt. Krav för tjänsten är att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift då det används flitigt i tjänsten.

Låter detta som en tjänst för dig? Sök redan idag då tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584

Sammanfattning

  • Arbetsplats: StudentConsulting
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2021
  • Ansök senast: 1 mars 2021

Besöksadress

Murarevägen 30
None

Postadress

Murarevägen 30
FALKENBERG, 31136

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023