OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Oss
Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 13 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. Vi finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken – kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt. Läs gärna mer om oss på Sportshopen.com
Beskrivning
Är du en driven logistiker som är nyfiken på att arbeta i ett internationellt expanderande bolag inom retail?
Har du förståelse för vikten av optimerade flöden för att säkerställa god service gentemot våra kunder?
Då kan det vara dig vi letar efter!
Vi söker en engagerad och ansvarstagande logistikassistent under sommaren 2021 som har goda kunskaper i Navision och Excel.
Du kommer arbeta i ett fartfyllt team med ett flertal olika arbetsuppgifter.
Arbetsuppgifter
Som logistikassisent är du med och skapar förutsättningar för en effektiv logistik gällande t.ex. inleveranser och interna flöden. De huvudsakliga arbetsuppgifterna för tjänsten är bland annat att i våra affärssystem behandla mottagna butiksleveranser, hantera leveranser till butik, att följa upp överföringarna mellan butikerna, utföra lagerflyttar från externa lager till centrallagret och hantera information mot leverantörer.
Då du kommer arbeta i team är det även av stor vikt att ha lätt för att samarbeta och kommunicera med andra.
Kvalifikationer
Vi tror att du är en person med intresse och kunskap kring hela logistikkedjan och har förmåga att se helheten. Vidare är du ansvarstagande och engagerad i ditt arbetssätt. Vi ser att du har en avklarad utbildning inom logistik på högskola eller motsvarande.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter inom retail och har arbetat med liknande uppgifter. De system vi arbetar i är främst Navision och Excel och det är meriterande om du har goda kunskaper inom dessa.
Villkor
Tjänsten är en allmän visstidsanställning på heltid från och med 1 juni till och med 31 augusti 2021. Arbetet sker på plats i Göteborg eller Grebbestad. Unionens kollektivavtal för tjänstemän tillämpas.
Vid eventuella frågor om tjänsten, kontakta Kristoffer Ömar, mailto:kristoffar.omar@swedemount.se.
Vi kan komma att utföra kreditupplysning såväl som utdrag ur brottsregistret på den sökande.
Urval och intervjuer sker löpande och anställningen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Varmt välkommen med din ansökan!