Logistikchef

Arbetsbeskrivning

Atria Scandinavia är ett av Sveriges ledande livsmedelföretag med produktion av förädlade kött- och charkprodukter, delikatesser och måltidslösningar. Företaget arbetar med välkända varumärken som Lithells, Sibylla, Pastejköket, Lönneberga, Ridderheims och Falbygdens Ost med en vision om att skapa Skandinaviens mest framgångsrika och spännande matföretag. Atria Scandinavia har ca 1 200 anställda, 10 produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3,7 Mrd SEK. Atria Scandinavia ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med ca 7 700 anställda och en omsättning på 15 Mrd SEK. Atriakoncernen är Finlands största företag i charkbranschen och den största tillverkaren av köttprodukter i Östersjöregionen. Atria Group är även verksamt i Ryssland och Estland. Besök gärna www.atria.se

Atria Scandinavias nuvarande logistikchef kommer att gå i pension.  Vi söker nu en efterträdare, som kan fortsätta på den inslagna vägen med att utveckla, leda och planera logistikorganisationen, så att företaget fortsätter att hålla en hög servicegrad på de produkter företaget producerar/levererar i Skandinavien.
Ditt ansvarsområde innefattar uppgifter såsom strategisk utveckling av logistikfunktionen med stort fokus på att skapa kostnadseffektivitet och att säkerställa hög prognosträffsäkerhet som leder till kundtillfredsställelse. Det är av stor vikt att ditt arbete sker i nära samverkan med övriga funktioner inom företaget.
Huvudsakliga ansvarsområden:


Hålla budget och säkra konkurrenskraften
Utveckla Demand Management  internt
Samordna uppföljning och hantering av progonser
Avtal inom transport , lager och övrig logistik
Effektiv lagerhållning
Hög servicegrad
Minskad kassation och överskott
Kundprojekt, samarbete och utveckling
Störningsfri informationslogistik internt och externt

För att lyckas i rollen har du minst 5 års erfarenhet från en liknande befattning inom transport och logistik. Du har en solid och dokumenterad ledarerfarenhet, även när det gäller att leda på distans. Vi tror att du även har utbildning med logistikanknytning i botten och att du sedan har tillägnad dig goda kunskaper inom planering, transport- och lagerstyrning, prognoshantering samt ekonomi . 
Dina erfarenheter är i huvudsak gjorda inom livsmedelsbranschen och/eller transport och lagerbranschen. Vidare skall du ha god kännedom om certifierade ledningssystem och vet med dig att du väl behärskar och skapar genomslag kring förändringsprocesser och förbättringsåtgärder.
Då Atriakoncernen i allra högsta grad är en internationell aktör är det ett krav att du behärskar, förutom svenska, engelska i tal och skrift. Du är resultatinriktad och drivande i ditt ledarskap och besitter en stor samarbetsförmåga.

Du kommer att ansvara för en organisation bestående av 11 tjänstemän och ca 20 kollektivanställda, som är utspridda på tre av våra orter, och du rapporterar själv direkt till företagets varuflödesdirektör/Supply Chain Director. Du får räkna med cirka 45 resdagar per år, huvudsakligen inom Sverige.
Atria erbjuder en spännande roll i ett företag med välkända varumärken, som verkar i en internationell miljö. Ditt ansvarsområde är av stor betydelse för företagets fortsatta framgång!
Välkommen med din ansökan snarast, personligt brev och meritförteckning, dock senast den 17 november 2013, via www.mercuriurval.se (ref.nr SE-07383). Frågor besvaras av våra konsulter Ingvild Solheim Bobek, direkt/mobil 040-669 75 85, och Patrik Sjölin, direkt/mobil 040-669 75 74. Ansökan sker endast via nedanstående länk!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Atria Scandinavia AB .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltidsanställd
  • Publicerat: 30 oktober 2013

Postadress

None
., .

Liknande jobb


22 november 2024