OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AQ M-Tech AB är ett företag som specialiserat sig på utveckling, konstruktion och tillverkning av kundanpassade tekniklösningar och produkter.
Under åren har vi utvecklat ett flertal produkter som har haft sitt ursprung i våra kunders krav och teknikbehov. Företaget har många olika kompetenser vilket gör att vi tillsammans utvecklar kundens idé till en färdig produkt.
AQ M-Tech arbetar främst inom MedTech-branschen med tillverkning av egna produkter men också som kontraktstillverkare till världsledande kunder inom läkemedelstillverkning.
Arbetsuppgifter:
Du kommer vara en del av AQ M-Techs ledningsgrupp samt ha personalansvar för ca 10 medarbetare på vår logistik och inköpsavdelning. Du rapporterar till VD.
Arbetet innebär ett högt tempo med hög närvaro på plats i gruppen och du förväntas motivera och inspirera gruppen för att se till att vår produktion får material i rätt tid.
I din grupp ansvarar du för operativa inköpare och de lägger order och ser till att lagernivåer är uppdaterade och materialet finns hemma i vår logistik. I vår logistik ansvarar du för logistiker och där arbetar vi med kittning av materialpaket till vår produktion samt de interna flödena mellan avdelningar och produktionsenheter fram till utleverans av färdiga produkter. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom logistikområdet både praktiskt och genom digitalisering och förenkling av processen. I ditt arbete ingår att utveckla leverantörer och sätta mål för din grupp för att skapa en effektivare logistiklösning. Som logistikchef på AQ M-Tech förväntas du samarbeta med våra systerföretag inom AQ Group och då en del av våra inköp sker från vår systerfabrik i Bulgarien innebär tjänsten en del resor.
Din profil/kompetens:
För att trivas och bli framgångsrik i denna tjänst krävs det att du är driven, flexibel och trivs i en föränderlig verksamhet. Du är engagerad och gillar ett högt arbetstempo och har en god förmåga att få med dig andra. Att arbeta strukturerat och analytiskt är en förutsättning för att du ska hinna med att fatta många viktiga beslut i pressade situationer. Viktigt är att du känner dig trygg i dig själv och din roll samt att du vågar ta ansvar även om det inte alltid blir helt rätt.
Företaget arbetar i Monitor ERP, och vi ser gärna att du har systemförståelse samt god förmåga att nyttja och utveckla affärssystemet inom området. Vi tror att du sedan tidigare har kunskaper i Monitor ERP.
Vidare har du:
- Erfarenhet av en ledarroll i minst 2 år
- Erfarenhet från verkstad, industri eller annat tekniskt område
- Det är starkt meriterande om du har utbildning på eftergymnasial nivå med inriktning teknik eller ekonomi
- Dina svenska och engelska kunskaper i tal och skrift är mycket goda
- God IT vana
Du vet att det är genom lagspel som man når de bästa resultaten och värderar därför samarbete med andra funktioner inom företaget högt. Du är en relationsinriktad och serviceinriktad person och några ledord i ditt arbete är effektivitet, noggrannhet och kvalitetsmedvetenhet.
Vi erbjuder dig:
AQ är ett värderingsstyrt och spännande företag med korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Hos oss får du möjligheten att utvecklas vidare i en dynamisk koncern där initiativrikedom och genomförandeförmåga uppmärksammas och belönas.
AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt.
Din ansökan:
Urval sker löpande därför uppskattar vi om du skickar in din ansökan så snart som möjligt. dock senast 3 december. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Tobias Hammar via e-post: tobias.hammar@aqg.se
AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt.
Din ansökan:
Urval sker löpande därför uppskattar vi om du skickar in din ansökan så snart som möjligt. dock senast 3 december. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Tobias Hammar via e-post: tobias.hammar@aqg.se
Vi ser fram emot din ansökan!