OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår mycket uppskattade logistikchef ska sluta och vi letar efter dig som vill fortsatta arbetet mot visionen om att bli Nordens bästa leverantör inom vårt segment. Detta är rätt tjänst för dig som verkligen motiveras av att leda människor, skapa resultat och jobba med kontinuerliga förbättringar. Låter det som du?
Om vår kund
JOHBECO- koncernen bildades genom ett partnerskap mellan Johan i Hallen och Bergfalk & Co och är en av Nordens ledande specialister med fokus på kött, chark, fisk och skaldjur. Koncernen ägs av Litorina och tidigare ägare och ledning i respektive bolag. Verksamheten drivs idag på den svenska marknaden genom Johan i Hallen & Bergfalk AB samt i Finland genom Johan i Hallen & Bergfalk Oy. Koncernen omsätter runt 1,9 miljarder kronor med 350 anställda. JOHBECO erbjuder sina kunder de bästa råvarorna året om utefter önskemål och säsonger. För oss är nöjda kunder, hög kvalité och service allra viktigast och våra kunder finns främst inom restaurang, hotell och butiker. Vi har en vision att bli Nordens bästa leverantör inom vårt segment genom att fortsätta att bygga vidare på vårt starka kunderbjudande. Läs gärna mer på jhb.se.
Dina arbetsuppgifter
Som logistikchef är du ansvarig för att leda hela varuflödet inom Johan i Hallen & Bergfalk, från inleverans till lager och från lager ut till kund. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Utveckla smartare rutter och arbetssätt på varje enhet.
• Utveckla logistikorganisationen genom att leda, coacha och vidareutveckla underställda chefer och medarbetare på ett positivt och inspirerande sätt. Säkerställa att företagets värderingar och principer anammas och efterlevs av alla medarbetare.
• Ansvara för att planera bemanning och schemaläggning av personal så att den följer företagets förväntan på efterfrågan och säsongsvariationer.
• Säkerställa ett optimalt varuflöde från våra lager till kund och att vi uppfyller våra krav på kvalitet, kvantitet, leveranstid och dokumentation samt att det utförs på ett kostnadseffektivt sätt.
• I nära samarbete med inköp se till att vi har så kostnadseffektiva inleveranser som möjligt.
• Genomföra leverantörsförhandlingar inom lager och transport.
• Initiera och driva interna logistik-, lageroptimering- och kostnadsbesparingsprojekt.
• Leverera på kritiska nyckeltal samt justera interna processer för att säkerställa måluppfyllelse med fokus på ”full lines on time” (FLOT).
• Ansvara för att logistikverksamheten uppfyller lagkrav och förordningar i hela kedjan, så som spårbarhet, kyltransporter och som ”säker leverantör” för kunder med specifika säkerhetskrav.
Du kommer också till en början ha operativt ansvar för lagret i Partille och leda det dagliga arbetet och personalen för att lära dig verksamheten från grunden. Vi har idag fyra lager i Sverige och ett i Finland, ett 50-tal egna transportfordon samt avtal med större transportföretag för fjärrtransporter. Rollen har tio direktrapporterande medarbetare. Tjänsten är placerad i Partille och resande ingår i jobbet. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för koncernen och rapporterar till koncernchefen.
Din profil
Vi söker dig som har arbetat några år med likvärdiga arbetsuppgifter i företag av liknande karaktär. Du har tidigare chefserfarenhet och erfarenhet av att hantera större volymflöden, snabbrörliga produkter och snabba leveranstider till många mottagare. Har du arbetat med färskvaror så är det ett stort plus. Du har haft lageransvar samt har god erfarenhet av att driva kontinuerligt förbättringsarbete. Vi ser också att du är van vid att arbeta i relevanta affärssystem och MRP-system samt kan använda Excel.
För att lyckas i rollen behöver du tycka om att arbeta med människor och ha en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad, sätter tydliga mål och följer kontinuerligt upp dessa. Du är bra på att hitta förbättringsmöjligheter och kan snabbt implementera fastställda beslut samt hitta effektiva lösningar på problem. Du har en god strategisk förståelse men tycker bäst om att arbeta nära verksamheten. För att trivas hos oss så bör du tycka om att arbeta i en snabbt föränderlig miljö med korta beslutsvägar.
Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Sista dag för ansökan är 20 juni och intervjuer sker löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Kristina Halovanic 0732-541481, kristina@effektiv.se
Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.
Sökord
Logistik, Chef, organisationsutveckling, effektivisering, lager