Logistikchef till filial för stort byggvaruföretag

Logistikchef till filial för stort byggvaruföretag

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en logistikchef till vår kunds filial i Bromma, Stockholm. Vår kund är en stor byggvaruhandel med filialer runt om i Sverige.
Huvuduppgifter:
•Genom gott ledarskap utveckla, coacha och engagera medarbetare i enlighet med kundlöftet
•Säkerställa företagets kundlöfte samt god affärsmässighet i enlighet med interna riktlinjer & policys
•Fördela arbetsuppgifter & planera bemanningen för personal tillhörande filialen
•Deltagande i daglig drift
•Agera föredömligt och ansvara för interna policy kring ordning och reda
•Personalansvar för en stor medarbetargrupp anställda på lager
•Skapa förutsättningar för en god prestationsmiljö under alla öppettider
•Tillsammans med lokala ledningsgruppen leda filialen
•Kontinuerligt effektivisera rutiner för avdelningen
•Säkerställa att rutiner efterlevs och att rätt verktyg används (radioterminaler ex)
Ansvarsområde:
•Ge professionella råd kring val och användning av produkter
•Driftsrutiner
•Beställa varor, kvittera ordrar, justera mängder
•Ansvara och skyndsamt åtgärda filialens reklamationer, i enlighet med intern policy
•Plocka varor, orderplockning, ta emot beställningar
•Ansvara för ankomstrapporteringar, ankomstkontroll samt mottagning av varor
•Ansvara för fuktkvotskontroll vid leverans av virke enl. rutin
•Upprätthålla koncernens policys/ riktlinjer och mål samt bistå vid revision
•Vara behjälplig i budget- och resultatarbete på filialen
•Ansvara för att coacha, motivera, målsätta medarbetare inkl. genomförande av prestations-& utvecklingsdialog, successionsplanering, lönerevision, kompetens- och resursplanering i enlighet med företagets ledarskapsmodell och värderingar
•Ansvara för introduktion och utveckling av lagermedarbetare
•Säkerställa att företagets miljöarbete följer ISO standard
•Säkerställ gott samarbete med närliggande filialer gällande lagerhållning & transport
•Aktivt arbeta för att företaget ska vara en attraktiv arbetsgivare
•Agera föredömligt och ansvara för interna policy kring ordning och reda
Befogenheter:
•Avgöra och besluta om transporter utöver ordinarie in- och utfrakter tillsammans med transportledare
•Säkerställa att ankomstrapporteringen fungerar och att saldoavvikelser justeras
•Utföra arbetsplatsbesök vid behov för att säkerställa säkra leveranser tillsammans med utesäljare/chaufför
•Förlägga och strategiskt uppsätta schema för personal samt attestera
•Deltagande i utbildning samt och planering av utbildningar för personal
•Driva rekrytering i enlighet med intern policy avseende rekrytering
•Aktivt arbeta för lösningar och definiera förändringsbehov för en dynamisk verksamhet
•Vid chefsfrånvaro på filial, ex att vid semester eller sjukdom vara beredd att gå in som dennes ersättare under viss tid.
Kompetens som krävs:
•Dokumenterad ledarerfarenhet från större organisation/ kedja
•Dokumenterad erfarenhet av personalansvar med grundläggande kompetens inom HR och arbetsrätt
•Erfarenhet av administration i schemaläggningssystem
•Erfarenhet från ledningsgruppsarbete
•Erfarenhet från arbete inom större retailorganisation eller liknande verksamhet
•God IT kunskap i MS Office
•Erfarenhet från arbete inom logistikorganisation
•Erfarenhet av urvalsprocesser inom rekrytering
•Finansiell förståelse, ex. budget/ P&L
Önskvärd kompetens:
•Kunskap inom B2B
•Erfarenhet av anbudsförfaranden inom fastighetsförvaltning samt ex. inköp av truckar
•Systemkännedom i: Trygg, Qlickview, Timeplan
•Goda meriter från att driva förändring genom en stark kommunikationsfärdighet
•Truckkörkort
•Kunnande inom andra språk än svenska
•Erfarenhet från arbete med byggmaterial
Vi söker dig som har arbetat +5 år som lagerchef/logistikansvarig på ett större företag, gärna inom byggvarubranschen eller 3PL-verksamhet. Du ska ha erfarenhet av leda större team (eller ansvara för flera mindre team) och kunna driva på men också inspirera för att nå resultat. Du kommer att rapportera till filialchef.
Detta är direktrekrytering det vill säga du blir direkt anställd hos kunden.
I din ansökan vill vi att det tydligt framgår från vilken anställning du har fått efterfrågad erfarenhet ifrån. Vi vill att du anger 2-3 referenser med kontaktuppgifter till dessa. Dessutom behöver vi ett möjligt startdatum samt ett löneanspråk.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 21Activa Entreprenad AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 mars 2022
  • Ansök senast: 17 april 2022

Postadress

Tallbacksgatan 11 S
Rosersberg, 19572

Liknande jobb


21 augusti 2024

Habia - Logistikchef

Habia - Logistikchef

12 augusti 2024

Customer Service Manager

12 augusti 2024