OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
SenseAir AB, är ett expanderande, innovationsbaserat gassensorföretag med mijöinriktning, beläget i natursköna Dellenbygden i Hälsingland. Företaget utvecklar och producerar infraröda gassensorer och har hela världen som marknad. Med 20 års erfarenhet och samarbete i olika high-tech-konsortier har SenseAir skapat en stor och bred teknikbas samt ett unikt ´know-how´ i produktionsmetodik för gasmätare och är världsledande inom sin nisch. Våra sensorer kan bl.a. användas till: behovsstyrd ventilation, personsäkerhet, växtoptimering, framtidens hälsovård, miljöövervakning ute/inne, energioptimering m.m.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill utveckla vår inköpsavdelning och vårt materialflöde samt skapa en professionell och grundstark plattform för strategiskt inköp. Med stort inflytande över förändringsprocesser inom vår leverantörskedja söker vi dig med senior kompetens inom strategiskt inköp och förändringsarbete. Du har ett djupt intresse och bred kunskap kring ledande inköpsarbete och logistikhantering. Du kommer att rapportera till Operations Manager, ansvara över ett team om 6-10 personer och dina uppgifter blir att:
• Driva och implementera större inköpsprojekt
• Effektivisera inköpsprocesser och reducera kostnader
• Omförhandla- förnya och avsluta leverantörsavtal
• Skapa, planlägga och målsätta strategier inom inköpsområdet
• Leda och fördela arbetet för ditt team, vilket förutom inköpsavdelningen även innefattar vår lager- och fastighetsavdelning
• Ständigt utvärdera leverantörers kärnkompetens förenat med kontinuerlig riskanalys
Din profil
Du har dokumenterad erfarenhet av att ansvara över kommersiella relationer med leverantörer på nationell såväl som global nivå, som innefattat att säkra uppsatta nivåer av kostnader, kvalitet, leveransprecision etc.
Du är en analytisk och faktabaserad beslutsfattare med öga för detaljer.
Tidigare Dokumenterad erfarenhet inom kvalitetssystem och processer (erfarenhet av TS16949 är meriterande)
Du har tidigare hanterat inköp inom EMS, plaster och verktyg
Erfarenhet från maskininvesteringar
Erfarenhet inom MPS/MRP
Du har arbetat med, och är övertygad om, fördelarna av att arbeta med NPI, DFSC och lean supply.
Mer än fem års erfarenhet från senior inköpsposition
Du är en erfaren och trygg ledare som upprätthåller goda relationer och har en välutvecklad kommunikativ förmåga. Du är omtalad som en positivt lagd person och får energi av utmaningar och att utveckla människor på såväl individnivå som i grupp. Du talar och skriver engelska och svenska felfritt.
Vi värdesätter de kvaliteteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser vill vi uppmärksamma sökande om att slutkandidater efter sitt godkännande kan omfattas av en bakgrundskontroll.
Vi samarbetar med Clockwork Bemanning & Rekrytering, för mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofie Lambertsson, på tfn: 0733-51 27 21.
Ansök med CV och personligt brev via www.clockworkpersonal.se senast den 11 maj 2016. Vi arbetar med denna rekrytering löpande och önskar därför att du inte väntar med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Angelica Carlsson
0733512704
Jan Johansson
Anders Hultgren
0733512701
Jan Johansson
0733512702
Jan Johansson
0733-512702
Petter Myhlback
Petter Myhlback
0733-512703
Petter Myhlback
Angelica Carlsson
Helena Lundqvist Cabrera