Logistikcontroller sökes

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som interim logistikcontroller? Vi söker för ett konsultuppdrag, en controller som har erfarenhet av produktkalkylering, analys- och budget-arbete, Balanced Score Card samt projektledareerfarenhet.

Du kommer att arbeta med månadsbokslut, genomföra och samordna budget inom olika enheter. Analysarbete. Det kommer även att ingå projektarbete med uppföljnings och förbättringsarbete av kalkylmodell.

Du kommer som controller samarbeta med olika chefer och andra controllers utifrån de olika arbetsområdena.

Vem är du?
Du har erfarenhet av ovan angivna arbetsuppgifter, är civilekonom eller motsvarande. Har du arbetat i större organisationer är det meriterande.

Arbete i Excel och affärssystem kommer att vara centralt i denna roll.

Du behöver vara analytisk och trivas med självständigt arbete och kunna vara drivande. En god kommunikations- och samarbetsförmåga är viktigt i denna roll.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och vi verkar inom segmentet chef/specialist.

Vi kan erbjuda:
• Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö.
• Spännande tjänster på marknadens intressantaste företag.
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.

Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Kontaktperson
Uppdraget hos kunden är tänkt att sträcka sig ett år med start i september. Kunden är belägen centralt i Göteborg.

För uppdraget ansvarar konsultchef Åsa Mårtensson mail: amr@se.experis.com alt tel 031-617217. Då det är snabbt tillträde till detta uppdrag jobbar vi med löpande urval. Så dröj inte med din ansökan om detta passar dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 14 augusti 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024