Logistikcontroller till Hall Miba i Alvesta

Arbetsbeskrivning

Logistikcontroller till Hall Miba i Alvesta

Är du en engagerad och serviceminded person med goda kunskaper inom Excel? Har du tidigare erfarenhet av arbete inom logistik, transport eller kundsupport? Nu söker det familjära företaget Hall Miba i Alvesta en ny kollega till tjänsten som logistikcontroller. Läs mer nedan och ansök redan idag!

Dina arbetsuppgifter

Som Logistikcontroller på Hall Miba kommer du arbeta i en bred roll med varierande arbetsuppgifter inom områdena logistik, artikeladministration och controlling.

I rollen ansvarar du för leveransplanering och uppföljning, support mot kund med information och rapporter samt uppföljning av produktivitet, servicegrad och leveransprecision. Du kommer samarbeta med kollegor internt samt ha kontakt med kunder eller andra externa aktörer över mejl och telefon.

I tjänsten ingår även arbetsuppgifter som:

* Kontakt med transportbolag
* Administration av grunddata
* Rapportering och statistik (på daglig basis, vecka/månad/kvartal/år)

Du ingår i ekonomiavdelningen men kommer att ha löpande avstämning med försäljning och inköp.

Din profil

Du som söker är en engagerad och positiv person som har lätt att ta till sig nya system. Vi tror att du trivs i en roll där du självständigt kan strukturera ditt arbete och prioritera efter behov. Då du kommer arbeta med ekonomiska rapporter ser vi att du har ett intresse för statistik, är noggrann och har ett öga för detaljer. Vi tror också att du är flexibel, driven och en bra problemlösare. Att du är en god lagspelare, gillar att ha kontakt med andra människor och är serviceinriktad är för oss en självklarhet för att bli långsiktig i rollen.

Då arbetet innefattar administrativa arbetsuppgifter se vi att du är bekväm med att arbeta i Office-paketet i allmänhet och Excel i synnerhet.

Vi ser gärna att du som söker har arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst 1-2 år. Du innehar en eftergymnasial utbildning inom relevant område. Du har mycket goda kunskaper i svenska och är en god kommunikatör i både tal och skrift.

Övrigt

* Placeringsort: Alvesta
* Arbetstid: Vardagar 08-17, möjlighet till flex
* Omfattning: Föräldravikariat 8 månader med möjlighet till förlängning, heltid
* Lön: Individuell lönesättning tillämpas
* Start: Omgående eller november 2020

Tycker du beskrivningen ovan stämmer in på dig och vad du söker i din nästa utmaning? Skicka då in din ansökan redan idag!

För den här tjänsten blir du anställd hos Maxkompetens och arbetar som konsult på Hall Miba i Alvesta med goda möjligheter till anställning hos Hall Miba efter en tids inhyrning.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Hall Miba har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna bemanningsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Isabelle Wallin via Tel: 0734-368102.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansökningar via mejl undanbedes.

Om Hall Miba

Hall Miba är ett grossistföretag som väljer att gå sin egen väg. Efter att ha renodlat sin verksamhet och skapat en hållbar inriktning för framtiden, står de starkt rustade för nya affärer. Hall Miba säljer snabbrörliga konsumentartiklar till bensinstationer och dagligvaruhandeln. Med lång och gedigen erfarenhet i bagaget utvecklar de ständigt sin produktkunskap såväl som sitt leveranssystem och sina exponeringsmetoder. De kan sina produkter, rätt och slätt - något de gärna förmedlar vidare till sina kunder!

Alla deras medarbetare är på något sätt involverade i inköp eller försäljning, samtidigt som alla har sina specialkompetenser. Många av de anställda har utvecklats inom företaget och har därmed unika kunskaper om hela verksamheten.

Känslan är familjär, och att ingen annan arbetsplats är som Hall Miba är något de är stolta över!

Läs mer på https://hallmiba.com/

Om Maxkompetens

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 6 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Maxkompetens innehar branschens auktorisation för rekrytering och bemanning.

för rekrytering och bemanning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 september 2020
  • Ansök senast: 8 oktober 2020

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


5 november 2024

Controller för anställning hos kund

Controller för anställning hos kund

5 november 2024