OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jönköping
June Avfall & Miljö AB är ett miljö- och avfallsbolag som ägs gemensamt av Jönköping, Habo och Mullsjö kommun. Den 1 januari 2018 tog bolaget över ansvaret för sophämtning, slamtömning och sortergårdsverksamhet för 157 000 invånare i de tre kommunerna. Vi präglas av ett starkt engagemang och vilja att arbeta för en hållbar framtid. Ökade miljökrav och digital transformation innebär nya utmaningar för att möta samhällets behov och kundens önskemål. Vi är ca 110 medarbetare och omsätter 165 miljoner kronor. June Avfall & Miljö är en spännande arbetsplats där du som medarbetare har möjlighet till personlig utveckling och där våra värdeord; engagemang, respekt och ansvar beskriver vårt arbetssätt. Vi tror att varje medarbetare är en del av bolaget och bidrar till dess framgång.
Trivs du i en föränderlig och utvecklande miljö där du har möjlighet att påverka? Har du ett brinnande intresse för logistik? Då är det dig vi söker.
Vi erbjuder dig en spännande roll i en bransch som arbetar med högst aktuella samhällsfrågor inom miljö och hållbarhet.
Arbetsuppgifter
I din roll som logistiker driver du arbetet med att planera och optimera vårt logistikarbete. Du arbetar systematiskt med att bygga körrutter för våra 35 insamlingsfordon, vilket du gör med hänsyn till kundabonnemang och bilarnas kapacitet för att optimera produktionen. Du kommer till stor del att arbeta i våra verksamhetssystem och rollen kräver en god förståelse för hur ditt arbete påverkar andra funktioner i verksamheten och deras arbete.
I arbetet ingår också att utveckla arbetssätt och processer i nära samarbete med våra övriga avdelningar. Du förväntas delta i projekt där du bidrar med ett logistikperspektiv. Vidare kommer tjänsten innefatta arbete med kvantifiering av transporter, dess kostnader samt potentiella förbättringar.
Du arbetar dels operativt med befintliga rutter och hanterar de avvikelser som uppstår, dels strategiskt genom att utveckla den befintliga logistikprocessen.
Kompetenskrav
Vi söker dig som brinner för logistikplanering och ruttoptimering. Du ska ha en god systemvana och förmågan att snabbt sätta sig in i nya IT-system. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning och erfarenhet av att ha arbetat med logistikplanering. Har du erfarenhet av arbete i EDP Future och FetchPlanner är det meriterande men inte ett krav.
För att trivas i rollen bör du arbeta strukturerat och vara självgående. Du är analytisk och har en fallenhet för problemlösning. Vidare har du ett flexibelt arbetssätt och ser möjligheterna i förändringar. Rollen innebär mycket samverkan inom organisationen och därför är god samarbets- och kommunikationsförmåga viktiga egenskaper.
Upplysningar
Håkan Karlsson, Avdelningschef: 036-171930
Ida Thulin Prins: facklig representant för Vision: 036-17 19 11
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.