OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi på Bring efter en logistiker som vill bidra till vår tillväxtresa med målet att bli nordens bästa logistikaktör. Är du intresserad av en dynamisk arbetsvardag där du får nyttja din logistiska kompetens till att säkerställa högsta möjliga kundnöjdhet? Vill du dessutom få stora möjligheter att utmana både dig själv och sättet vi jobbar på? Isåfall kan det här vara rollen för dig.
Som Logistiker på Bring är du länken mellan försäljning och produktion, där rollen tar avstamp ur två huvudsakliga ansvarsområden. Dels så är du en drivande part vid implementationsfasen av nya kunder och säkerställer att våra logistiktjänster rullas ut på ett effektivt och kvalitetssäkrat vis. Sedermera har du också ett delat ägandeskap över driften och underhållet av kunden. Du blir en del av ett team om 7personer som bedriver ett nära samarbete med produktion, IT, ekonomi och kundtjänst. Du kommer med andra ord i kontakt med många delar av verksamheten, både internt och externt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i tjänsten som Logistiker kretsar kring:
Projektledning under implementering av nya kunder där du - från start till mål – ansvarar för att kunden kan börja nyttja Brings tjänster
Tät uppföljning med existerande kunder för att säkerställa tillfredsställelse och utveckling av samarbetet
Dokumentation av kundlösningar i transportinstruktioner och/eller SOP
Uppsättning av tullösningar
Kommunikation och planläggning med interna kontaktytor
Uppföljning av KPI:er
Din bakgrund
För att trivas och lyckas i den här rollen tror vi att du som söker har följande kvalifikationer:
Formell bakgrund
5 års arbetslivserfarenhet inom transport/logistik
Flytande i både tal och skrift i Svenska + Engelska
2 års erfarenhet inom projektledning
Flerårig erfarenhet i roll med aktiv kunddialog
Meriterande faktorer
Erfarenhet från en liknande roll i gränslandet mellan produktion/sälj
Eftergymnasial utbildning inom angränsande område
Erfarenhet från beställarsidan av logistiktjänster
Personliga attribut
Självgående
Hög social- och kommunikativ kompetens
Förändringsbenägenhet
Ansvarstagande
Förmåga att presentera lösningar och övertyga beslutsfattare
Vi erbjuder
Ett spännande arbete i en expansiv koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan och där det finns goda möjligheter till personlig utveckling. Vi erbjuder även ett fritt arbete och en arbetsplats där medarbetarna räknas som en resurs att värdesätta högt. Du kommer att arbeta i ett kreativt team med högt i tak.
Omfattning och placering
Tjänsten är förlagd på heltid under kontorstider med 6 månaders initial provanställning. Därefter övergår tjänsten i en tillsvidareanställning. Tillträde från 1/12/2020 eller enligt överenskommelse.
Tjänsten är placerad på Brings svenska huvudkontor i Västberga, Stockholm.
Ansökan och kontaktuppgifter
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag som är den 18e oktober 2020. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta anställande chef, Niklas Garphult, via niklas.garphult@bring.com
Om du har frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Jakob Ingemansson, Rekryteringsansvarig, via jakob.ingemansson@bring.com
Vi ser fram emot din ansökan!