OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi befinner oss i en expansiv utvecklingsfas och behöver därför förstärka området inom Supply Chain med en logistiker.
Som logistiker hos oss ingår du tillsammans med dina kollegor i reservdelssupporten, vilka har till uppgift att stötta våra anläggningar runt om i Sverige. Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att driva, följa upp och utveckla processer. Med målsättning att optimera vardagen genom att balansera tillgänglighet för reservdelar. Vi utvecklas inom logistikområdet, vilket medför att din roll kan komma att förändras över tid. Tjänsten är underställd vår logistik- och inköpschef.
Vi vill att du har eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot logistik/supply chain och trivs med systembaserat arbete. Det är meriterande med arbetslivserfarenhet från exempelvis planering eller avrop inom leveranskedjan.
Du har en god social förmåga och en prestigelös inställning. Då våra leverantörer befinner sig i flera olika länder är det viktigt att du hanterar svenska och engelska väl både i tal som skrift. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Sista ansökningsdag är den 24 november, men skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande.
För mer information om tjänsten kontakta:
Logistik och inköpschef, Anders Westby, 010- 556 15 09
Facklig representant Unionen, Monica Strömberg, 010-556 34 66
Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är återförsäljare av Volvo Construction Equipment i Sverige. Sweconkoncernen finns även representerad i Estland, Lettland och Litauen samt delar av Tyskland.
Med ca 600 anställda och 34 serviceplatser i landet kan Swecon erbjuda dig ett komplett sortiment av anläggningsmaskiner, utrustning, reservdelar, service och support. Hos oss kan du också få hjälp med förmånlig finansiering vid köp av en Volvo anläggningsmaskin - allt under ett tak.
Swecon Anläggningsmaskiner AB omsätter cirka 4,5 miljarder kr (2019).