Logistiker för materialflöden och projektledning

Logistiker för materialflöden och projektledning

Arbetsbeskrivning

Ledig tjänst där du har en koordinerande roll med Projektplanering och materialflödesansvar i turbinleveransprojekt. Är du en engagerad och driven person som trivs i en koordinerande roll och har erfarenhet av logistik? Då kanske denna tjänst är intressant för dig. Välkommen med din ansökan!

Uppdraget för denna roll är projektplanering och materialflödesansvar. Projektplanering innebär att upprätta, underhålla och kontrollera projektspecifika tidsplaner för genomförandet av projektet. Materialflödesansvar innebär planering, samordning och kontroll av inkommande materialhantering / logistikaktiviteter i projekt från orderanmälan till PM300 (ExWorks). Övervakningen beskrivs av projektplanen och baseras på tillgänglig information i system och kompletterande information från teammedlemmar eller andra funktioner.

Ort: Finspång
Start: januari 2021
Längd: Konsultuppdrag på initialt 7 mån, goda chanser till förlängning



Huvuduppgifterna för projektplanering är:

* Upprätta tidsplaneringsmetoden och samordna dess tillämpning av Siemens, kunder och leverantörer.
* Schemalägga relaterat stöd för underkontrakt före kontraktsförhandlingarna i samordning med projektledaren, tekniska teamledare och inköp.
* Kontrollera tidsplanen, fastställa schemaläggningsanalyser och utarbeta möjligheterna för att mildra förekommande förseningar i samarbete med de tekniska teamledningarna; vid avvikelser ska PM involveras.
* Förberedelse, utvärdering och dokumentation avseende projektets tidsplan, rapportering av anspråksrelevanta frågor gentemot kunden, leverantörer och workshops till projektledaren, kommersiell projektledare och kontraktsledare.
* Schemaläggningsrapportering för projektförloppsrapporter (t.ex. övergripande tidsplan, kund- och interna vyer, två månaders blick framåt, avvikelser från baslinjen eller föregående rapport).



De viktigaste uppgifterna inom materiallogistik är:

* Förtydliga och planera logistiska aktiviteter
* Övervaka teknisk beställning i enlighet med schemat
* Övervakning av inköptid, beställning och leverantörsleveranser i enlighet med projektplanen tills varorna mottas
* Övervaka monteringsstatus för projekt i linje med schemat
* Identifiera proaktivt logistiska risker, förändringar och underlätta lösningar
* Se till att logistisk plan och status återspeglas i projektschemat
* Ge korrekt och aktuell information till frakt och webbplats
* Logistisk överlämning till frakt och webbplats
* Hantera / koordinera materialutbyte mellan projekt och material som inte behövs i projektet
* Stäng logistiköppningar för att avsluta projektet



Vem är du?

Vi söker dig som har utbildning inom logistik eller några års arbetserfarenhet inom logistik och har viss projektledningserfarenhet

Som person ser vi att du är utåtriktad, drivande och utmärkande är din planeringsförmåga och dina strukturerade egenskaper. Du är väl medveten om vikten av att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet. Vidare har du ett intresse för att förbättra kundrelationer och trivs med att ha en koordinerande roll mot många gränssnitt. Du är en lagspelare och har lätt för att jobba inom och över avdelningsgränser, tillsammans med olika professioner är en självklarhet i detta arbete

Tjänsten kräver att du har goda kommunikationsfärdigheter muntligt och skriftligt i både svenska som engelska.

Meriterande är om du har goda kunskaper i SAP och Primavera.



Om Jefferson Wells

Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag. Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal, kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.



Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Eva Wisth på mejladress eva.wisth@jeffersonwells.se. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt.

Vi ser fram emot att höra från dig!



Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Vi finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jefferson Wells
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2020
  • Ansök senast: 15 januari 2021

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024