OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din nya tjänst
Detta är en rekrytering till ANDRITZ i Karlstad.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för dokumentation gällande frakt & spedition. I din roll kommer du arbeta i nära samarbete med inköp, projektledare och kvalitetsavdelningen och inte minst är du ofta kontaktperson mot era kunder.
Några exempel på arbetsuppgifter är:
- Beräkna fraktavgifter samt utvärdera offerter gällande frakt & spedition
- Hantera tullfrågor gällande import- och exportdokumentation
- Utfärdar nödvändiga certifikat och fraktdokument
- Upprätta fraktplaner samt leda och koordinera dessa i samarbete med projektledare
ANDRITZ i Karlstad erbjuder dig en bred rolig och varierad tjänst tillsammans med trevliga och professionella kollegor.
Kontoret i Karlstad kännetecknas av en familjär atmosfär och en rejäl kompetens inom deras produktområde. Läs gärna mer om ANDRITZ här: www.andritz.com (http://www.andritz.com)
Din bakgrund
Du är utbildad inom logistik med inriktning frakt & spedition eller motsvarande. Rätt person har arbetat minst 3-5 år i en liknade roll. Vi önskar att du har tidigare erfarenhet av internationella frakter och är välbekant med frakthantering från exempelvis sjöfart, är van att hantera Incoterms, Letter of Credits och tullregler.
Önskad systemkompetens är SAP & Unifaun. Språkligt krävs god svenska och engelska.
Du som person
Du trivs med ansvar, är strukturerad, tydlig i din kommunikation och trivs med kundkontakt. Du är affärsmässig, strukturerad, förtroendeingivande och flexibel. Det vi önskar hos dig gällande både personliga egenskaper och teknisk kompetens är vad du får av dina kollegor. Det går mycket bra för ANDRITZ och en stor del i framgången är lagandan på ditt kontor och med övriga kollegor runt om i Sverige.
Din ansökan
ANDRITZ i Karlstad samarbetar med Thalamus i denna inhyrning. Vid frågor är du välkommen att kontakta Thalamus rekryterare Christer Johansson på 070-296 56 44 eller Camilla Molander 070-307 12 50. Sista ansökningsdag är 20/3-22.
Intervjuer kommer att ske fortlöpande och tjänsterna kan vara tillsatta innan sista ansökningsdag.
Välkommen att söka en spännande tjänst hos ett spännande företag! Vi ser fram emot att läsa din ansökan.
Din nya arbetsgivare
ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 28 000 anställda. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat massa- och pappersindustrin med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap. Inom ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige är det ca 380 medarbetare med kontor och filialer i Borlänge, Iggesund, Karlstad, Norrköping, Piteå, Stockholm, Sundsvall, Varberg, Växjö och Örnsköldsvik.
För mer information om ANDRITZ rekommenderar vi dig följande länkar:
https://www.youtube.com/channel/UCePl8rheXAvq_0J0Ayzbc8A https://www.youtube.com/watch?v=mtCO9KA2eWU https://www.linkedin.com/company-beta/11370/life/ www.andritz.com (http://www.andritz.com/)