Logistiker med frakt- och inköpsansvar

Logistiker med frakt- och inköpsansvar

Arbetsbeskrivning

Vi vet att det är speciella tider just nu men för oss på Lyko är trots allt mycket som vanligt. Vi fortsätter att fokusera på tillväxt genom snabba beslutsvägar, stor frihet, mycket glädje och en hel drös med mod. Mitt i Corona har vi våra största marknadskampanjer någonsin, vi går in på nya marknader i Europa och vi påbörjar utbyggnad och dubblering av automationen på vårt nya lager som vi invigde så sent som i våras (här går det snabbt!). Vi vågar sticka ut och fortsätter att ta med oss det lekfulla i allt vi gör, något som får varje dag på jobbet att bli ännu lite härligare! Kanske är det också därför som vi går som tåget även i en tid som denna? Klart är i alla fall att vi kommer fortsätta satsa och göra nya saker på vårt eget sätt! Vill du vara med på den resan? I den här nya rollen, som ligger i gränslandet mellan inköp och logistiken till och (framför allt) från vårt lager, kommer du att ha ett brett och spännande ansvarsområde som dessutom kommer att växa i takt med Lykos fortsatta expansion.

DIN NYA ROLL
Vi har som ambition att låta kunden avgöra hur man vill ha sitt paket levererat. Det innebär att vi erbjuder många olika fraktalternativ inom olika geografiska områden och med hänsyn till olika faktorer som tid, miljöpåverkan och kostnad. Ett av dina ansvarsområden är att hålla dig uppdaterad med hur vi kan optimera detta på bästa sätt så att vi kan hjälpa kunderna att göra informerade val, minska transporter och tillsammans med leverantörerna säkra att vi håller löfte och tidsramar till kund. Detta innebär även att planera för rätt kapacitet och volymer i ett skiftande flöde med ständigt nya villkor.

Ett annat viktigt ansvarsområde i rollen är att upphandla och säkerställa optimala lagernivåer av förbrukningsmaterial (som kartonger, packmaterial och arbetsredskap), men även av arbetskläder, truckar och inventarier som pallställage. Med 3,5 miljon ordrar per år blir små skillnader i varje frakt och varje kartong oerhört viktig för totalen. Det är även helt avgörande att vi har rätt saker på plats för att kunna bedriva vår verksamhet så effektivt och smidigt som möjligt. Behöver vi säga att din insats därmed kommer få stor påverkan på vår fortsatta framgång?

Rollen är ny och kommer kunna göra stor och tydlig skillnad med mätbar förändring i ett ambitiöst bolag med en varm och inkluderande kultur. Tjänsten innebär breda kontaktytor internt med kundtjänst och chefer på lagret såväl som externa leverantörer och samarbetspartner. Placering för tjänsten är vid vårt centrallager i Vansbro.

VEM ÄR DU?
För att lyckas i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av att jobba med flöden till stora kvantiteter och med korta tidsfönster, gärna inom e-com eller i liknande verksamhet. Erfarenhet av förhandling och inköp är även det ett stort plus. Kanske har du byggt upp din förståelse och erfarenhet praktiskt i en verksamhet, kanske har du lagt en bra grund genom en utbildning inom logistik eller så har du en kombination av båda? Oavsett vilket tror vi att nyckeln till framgång främst ligger i dina personliga kompetenser. Vi söker dig som har förmåga att se helheten och därmed prioriterar tid och insatser efter påverkan. Samtidigt trivs du med breda kontaktytor där du skapar förutsättningar för alla parter att lyckas tillsammans. Vi tror att det görs bäst genom att vara en tydlig och men schysst kravställare med ambitiösa mål och en aldrig sinande vilja att hitta smartare och bättre lösningar.

VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Låter det här som rätt tjänst för dig? Ansök snabbt och enkelt utan CV eller personligt brev! Istället ber vi dig svara på några korta urvalsfrågor. Vi tror att vem du är och vad du har för förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet, därför kommer vi även att använda oss av tester i urvalet. Ansök gärna så snart som möjligt, dock senast 17 januari 2021. Frågor om tjänsten besvaras av Karin Erjeby, Talent Acquisition Manager, karin.erjeby@lyko.com. Vi ser fram emot din ansökan!
OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mejl.

Vi har valt strategi i det här projektet och undanber oss kontakt från säljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lyko Retail AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 december 2020
  • Ansök senast: 17 januari 2021

Besöksadress

Nygatan 22, 58219 Linköping
None

Postadress

Nygatan 22, 58219 Linköping
Linköping, 58219

Liknande jobb


Materielredogörare

Materielredogörare

22 november 2024