Logistiker med IFS-erfarenhet

Arbetsbeskrivning

Har du arbetat med logistik, spedition och inköp? Är du kunnig inom affärssystemet IFS? Har du möjlighet att börja på en ny intressant tjänst 1 juli? Då bör du kolla närmare på denna annons!
ProfessionalConsulting söker just nu en person som ska jobba med supply chain hos vår kund i Göteborg. Företaget utvecklar och levererar utrustning, system och servicelösningar till olika fartygstyper och är en stor leverantör av marina el, automations och HVAC-system. Företaget är globala med verksamhet över hela världen. Nu behöver de omgående en person som ska förstärka deras supply chain-arbete. I tjänsten jobbar du tillsammans med olika projektledare med frågor kopplat till inköpsverksamhet, logistikplanering och samordning av transporter. Uppgifterna kan till exempel vara:
• Uppföljning av order och se till att beställningar tas upp och levereras till rätt plats, på rätt tidpunkt och till rätt kostnader enligt beställning
• Se till att intern och extern logistik och inköpsdokumentation utfärdas korrekt
• Hålla kontakt med lagret för att kontrollera produktleveranserna
• Intrastatrapporter till myndigheterna
• Reglera fakturor och kontrollera priser
• Samt övrig förekommande administration

Mycket av arbetet sker i affärssystemet IFS och eftersom kunder och leverantörer är internationella sker mycket kommunikation på engelska.

Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du är anställd hos ProfessionalConsulting men arbetar på plats hos vår kund. Uppdraget startar 1 juli och pågår minst 3 månader framåt men det finns god möjlighet till förlängning efter detta. Uppdraget är på heltid och du arbetar kontorstider.

För att vara aktuell för denna tjänst krävs:
• Kandidatexamen eller motsvarande inom logistik och supply chain
• Praktisk erfarenhet av IFS affärssystem samt mycket goda kunskaper i Office-paketet
• God kunskap om tull- och transportdokument, inköpsprocesser och internationell logistik
• B-körkort
• Flytande engelska och svenska i tal och skrift


Som person bör du:
• Vara serviceminded
• Ha god förmåga att kommunicera och samarbeta på alla nivåer
• Vara självgående, initiativrik och driven

Verkar rollen intressant? Har du kvalifikationerna som efterfrågas? Sök då tjänsten omgående då urval och intervjuer sker löpande!
Professional Consulting är ett rekryteringsföretag för unga akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. Professional Consulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ProfessionalConsulting Linköping
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Visstidsanställning 3-6 mån
  • Publicerat: 30 maj 2014

Besöksadress

ProfessionalConsulting
None

Postadress

Linnegatan 4
Linköping, 58225

Liknande jobb


26 september 2024

20 juni 2024