Logistiker med teknisk kompetens till Siemens Energy

Logistiker med teknisk kompetens till Siemens Energy

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens Energy arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.
Dina arbetsuppgifter
Rollen som Beredare innebär att du:
skapar och uppdatera site-tidplaner
interagera med teknisk support och fältserviceresurser för att utveckla tidplaner
arbeta aktivt med SAP-åtgärder enligt framtagna processer
delta aktivt i förbättringsarbete för att effektivisera processer
stödja andra avdelningar och projekt med kontinuerliga förbättringar
arbetar båda ensam och i team med att nå resultat

På kontoret finns 29 engagerade personer som alla arbetar med support till kundprojekt världen över. Avdelningen hanterar planering, tidplaner, visum, skatterelaterade frågor, fakturering, admin-relaterade uppgifter etc. Som Beredare kommer du att ingå i ett team av 15 medarbetare som arbetar för både nya- och serviceprojekt. Du kommer också att ha ett nära samarbete med gruppchefer för fältserviceresurser. Det är möjligt efter din utbildning att arbeta hemma några dagar i veckan men vi vill att du ska vara mestadels av din tid på kontoret i Finspång. Vi ser fram emot din ansökan!

Din profil
För att lyckas i rollen som Beredare behöver du:
ha goda engelska- och svenskkunskaper i både tal och skrift
ha viss teknisk förståelse, eftersom arbetet innebär att hantera och tolkatekniska specifikationer
vara välorganiserad och eftersträvar struktur i ditt arbete
kunna hantera flera olika, komplexa frågor samtidigt där tempot kan variera
vara kommunikativ och hanterar människor på ett bra sätt
vara nyfiken, driven och öppen för att lära dig nya system och arbetssätt
ha erfarenhet av att arbeta med frågor som kräver teknisk kompetens (meriterande)

Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Ida Gjärdman, ida.gjardman@skill.se eller 079-14 32 271.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 november 2024
  • Ansök senast: 1 december 2024

Liknande jobb


21 december 2024

Senior logistikkoordinator

Senior logistikkoordinator

20 december 2024

Logistikpersonal/förråd

20 december 2024