Logistiker, ordermottagare, administratör

Logistiker, ordermottagare, administratör

Arbetsbeskrivning

Serviceorienterad logistiker/ordermottagare/administratör.

Tjänsten

Koncernen omsätter ca MSEK 300. Kunden köper, säljer, tillverkar snabbrörliga produkter. Kunden har anläggningar runt om i Skåne, Blekinge samt Småland men arbetar rikstäckande.
Vi söker nu en ny medarbetare till vårt team. Som ordermottagare och logistiker hos oss arbetar du med att ta emot bokningar/order från företagets leverantörer/kunder via telefon och mail och registrera och prissätta dessa i våra system. Vidare ansvarar du för att bevaka och följa upp hela kedjan från beställning till utförande, vilket kräver att du har förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt. Som nyckelperson med många kontakter både internt inom koncernen och externt mot kund och leverantör är du ansiktet utåt för företaget vilket ställer krav på hög social kompetens med inriktning säljande/kundservice. I arbetsuppgifterna ingår också att bedriva uppsökande verksamhet avseende nya kunder samt leverantörer.
Viss form av transportplanering/bokning kommer att ingå i tjänsten i framtiden då hela teamet skall kunna täcka upp för varandra vid semester, sjukdom etc.
Arbetstempot är stundtals högt och vikten av att order registreras och hanteras rätt står i fokus och är avgörande för vår framgång, därför behöver du vara stresstålig, ansvarstagande och lösningsorienterad. Du har även lätt för att samarbeta då vi jobbar tätt ihop i teamet.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en utbildning inom logistik eller liknande och att du har tidigare erfarenhet av logistik/administrativt arbete, samt försäljning/inköp.
Det är meriterande om du har erfarenhet av transportplanering, men detta är inget krav.
Du talar och skriver flytande svenska och goda kunskaper i engelska är önskvärt.
God Kunskap i Officepaketet samt vana av att arbeta i olika administrativa system.

Omfattning
Heltid, dagtid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Patrik Nordberg på patrik.nordberg@jeffersonwells.se eller på 040-660 63 55
Tjänsten kommer tillsättas snarast möjligt och vi går igenom ansökningarna löpande.
Sista ansökningsdag är 19 september 2021

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jefferson Wells
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2021
  • Ansök senast: 21 september 2021

Liknande jobb


13 november 2024

28 oktober 2024

Strategic Buyer to High Voltage Service

Strategic Buyer to High Voltage Service

18 oktober 2024

26 augusti 2024