Logistiker till bygghandel

Arbetsbeskrivning

Logistiker
Logistikkoordinator sökes till känd bygghandel

Känner du dig bekväm i logistikvärlden? Har du kanske startat resan på ett lager och senare arbetat administrativt inom logistik eller som lagerchef? Är du dessutom hungrig, positiv och ser möjligheter? Sök idag! Vår kund med säte i Solna riktar sig mot proffskunder inom byggsektorn och finns över hela Sverige samt Norge och Danmark. Du får ca 30 nya kollegor och ett eget kontor.



Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV.  



Arbetsgivare: Randstad AB
Omfattning: Heltid 40h/v, mån-fre, viss flex
Start: Omgående, 6 mån provanställning
Plats: Solna



Arbetsbeskrivning
Här arbetar du både operativt och strategiskt med möjligheten att påverka i en varierad roll. Du lägger beställningar mot leverantör, har koll på orderflöden och lagersaldo. Du har tät kontakt och samarbete med centrallagret i Växjö, och reser dit ca 1ggr varannan månad för att säkerställa inventering. Man arbetar även tillsammans med orderavdelningen som hanterar order ut mot butikerna. Hur ser sortimentet ut, vilka produkter har vi samt hållbarheten på dem. Du ser även över olika lagerlösningar och vilka möjligheter som finns. Vi förväntar oss att du har ett förbättringstänk där du ser över olika processer och kan automatisera system och rutiner. Exempelvis orderflödet, lagerhantering och transporter. Företaget har nu ett nytt projekt där man tar in egna produkter i sortimentet som skall ut i butikerna, där du blir en viktig pusselbit. Visionen är att intaget ska öka med denna roll.




Arbetsuppgifter

• Förbättra rutiner och processer samt systematisera flöden
• Ta ut rapporter, statiskt och kontrollera lagersaldon
• Kontakt med och samordna centrallagret i Växjö
• Lägga beställningar/order




Kvalifikationer

• Erfarenhet av att arbeta administrativt inom lager och logistik
• Operativ erfarenhet av lager
• Systemvana och kunskap i officepaketet
• Positiv och lösningsorienterat arbetssätt
• Flytande svenska i tal och skrift


Meriterande

• Utbildning inom logistik
• Systemet Ifenix

Vem är du?
Som person har du en positiv inställning och ett lösningsorienterat arbetssätt. Du ser möjligheter och förbättringsmöjligheter i olika processer och rutiner. Här får du en chans att arbeta både operativt och strategiskt. Du är hungrig på att anta en ny utmaning och är beredd att kavla upp ärmarna. Du trivs i en varierad roll, är driven och tålmodig. Projektet man arbetar med är nytt och struktur och ramar är ännu inte satta. Du kommer att delta och ibland tala för sig på veckomöten, snappar lätt upp info samt har en social förmåga och vågar fråga.



Om Randstad
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2019-07-10, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information:  caroline.karlsson@randstad.se [ mailto:caroline.karlsson@randstad.se ]

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 2 juli 2019

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Lageransvarig Kista

Lageransvarig Kista

14 november 2024

Förrådsansvarig

Förrådsansvarig

13 november 2024

13 november 2024