OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bulten AB (publ) är en av de största leverantörerna av fästelement till den internationella fordonsindustrin. Produkterbjudandet sträcker sig från kundspecifika standardprodukter till kundanpassade specialfästelement och omfattar också teknisk utveckling, line-feeding, logistik-, material- och produktionskunnande. Bulten erbjuder ett Full Service Provider-koncept eller delar därav. Bulten AB (publ):s aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.
Nu söker vi på Bulten Fasteners en Logistiker till vår globala logistik funktion
Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att tillhöra den globala logistikfunktionen och du kommer i din roll som logistiker att arbeta tillsammans med samtliga bolag inom Bulten i frågor som berör försörjningskedjan.
Ett viktigt arbete blir att ansvara för att koordinera och utveckla Bultens prognosprocess. Tjänsten innehåller också uppföljning och utveckling av logistiska mål och nyckeltal samt regelbunden sammanställning av statistik såsom uppföljning av orderstock, lagerutveckling, leveransprecision och licenskostnader m fl. Du kommer även att arbeta med att ta fram beslutsunderlag för utveckling och rationalisering av våra flöden i försörjningskedjan för att sedan medverka vid genomförandet. Arbetet bedrivs ofta i projektform.
Vem trivs här?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom logistik eller flera års erfarenhet inom logistikområdet. Du är van att arbeta med office paketet och har mycket goda kunskaper i Excel. Erfarenhet och kunskap i Movex M3 är meriterande. Vi ser gärna att du tidigare arbetat inom automotive industrin och att du är van att arbeta i projekt.
Som person är du analytisk och problemlösningsorinterad. Du ser helheten och har förmågan att hantera stora datamängder. Vi lägger särskilt stor vikt vid personliga egenskaper såsom samarbetsförmåga och noggrannhet. I rollen som logistiker ingår det att knyta många kontakter vilket innebär att du måste vara relationsbyggande och trivas med en utåtriktad roll. Du är uthållig och arbetar strukturerat både självständigt och i grupp. Då vi har utländska kontakter kräver tjänsten att du behärskar svenska och engelska i både tal & skrift på en affärsmässig nivå.
Intresserad? Ansök snarast, dock senast 12 februari 2017. Vi arbetar med löpande urval. Kom ihåg att i din ansökan bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar om vad som lockar med tjänsten och varför just du är rätt person. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Linda Lundstedt på telefon 021-470 29 05.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Badenoch & Clark.
Badenoch & Clark finns representerade på 14 orter i Sverige och är drygt 50 medarbetare. Badenoch & Clark har verksamhet i 13 länder och har hjälpt kunder och kandidater sedan 1980 och erbjuder rekryteringstjänster till befattningar på top management, chefer och specialister till såväl privat som offentlig sektor. Badenoch & Clark ingår i Adecco Group, ett Fortune 500-bolag. Världens ledande leverantör av HR-tjänster med 31.500 anställda i över 60 länder.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg
Rekryteringskonsult Karin Kling
Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström
Josefine Persson
0455-34 10 06