OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Logistiker till globalt företag
Är du teknikintresserad och vill ta möjligheten att jobba på ett globalt företag tillsammans med engagerade kollegor? Har du dessutom erfarenhet som administratör och goda färdigheter i Microsoft Office-paketet? Då har vi på Randstad nästa uppdrag för dig. Vi söker nu, för start i juni / juli, en driven materialuppföljare till Stockholm.
Uppdragsgivare: Randstad AB
Ort: Stockholm
Omfattning: Heltid, med start i juni / juli och med uppdrag 3 månader framåt (med god chans till förlängning).
Arbetsbeskrivning:
Här får du chansen att jobba på ett globalt företag som är specialiserade på tekniklösningar inom industri. Som materialuppföljare sitter du på inköpsavdelningen tillsammans med engagerade kollegor och den du rapporterar till är kvalitetschefen. Hos oss kommer din arbetsdag till stor del präglas av kontakt med leverantörer.
Dina arbetsuppgifter:
• Säkerställa att material levereras i rätt tid och av rätt kvalitet.
• Jaga in leveranser av prototyper.
• Stötta övriga kollegor på inköpsavdelningen i frågor rörande beställningar, leveransbevakningar etc.
Kvalifikationer:
Här behöver du:
• Arbetslivserfarenhet som administratör.
• Färdigheter i Microsoft Office-paketet och framförallt i Excel.
För den här tjänsten söker vi dig som är kvalitetsmedveten och bra på att ställa krav - vi tror att en stark kommunikativ förmåga är viktig i kontakten med leverantörerna. Vidare är du envis och har en god förmåga att effektivt driva ditt arbete framåt. Har du dessutom ett brinnande intresse för teknik? Då kommer du att bli en uppskattad kollega hos oss.
Plus (men inte krav) är om du i tidigare tjänst jobbat med inköpsfrågor, haft kontakt med leverantörer och/eller färdigheter i SAP.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2017-07-22, Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Kajsa Larsson | kajsa.larsson@randstad.se [ mailto:kajsa.larsson@randstad.se ] |
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström