OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Som en Customer Care Specialist/Operational Car Specialist på Kuehne+Nagel kommer du bli en del av ett engagerat Sjöteam med exportinriktning i Göteborg! Du kommer att spela en nyckelroll i transporten av kunders gods över hela världen och hantera sjöexportflöden. Utöver det kommer du ansvara för att leverera kundservice av högsta kvalitet samtidigt som du har tät kommunikation och goda relationer med våra leverantörer. Arbetet sker i tätt samarbete mellan alla avdelningar inom sjö för att gemensamt säkra upp högsta möjliga kvalitet gentemot våra kunder. Vi arbetar i ett högt tempo i en dynamisk miljö där samarbete inom och mellan teamen är avgörande. Du kommer således få en utmärkt plattform för att växa och utvecklas professionellt. Dessutom kommer få utlopp för din sociala kompetens samt bli stimulerad av givande problemlösning.
Ansvarsområden
Med över 74 000 anställda på cirka 1300 platser i över 100 länder är Kuehne+Nagel ett av världens ledande logistikföretag. Deras förmåga att leverera högkvalitativ kundservice till sina kunder är en viktig faktor i framgångsreceptet och kommer därför vara en viktig del i ditt dagliga arbete. Genom dina relationer kommer du göra kunders förväntningar och krav tydliga för vår operativa avdelning så att vi tillsammans kan leverera enligt våra avtal.
Utöver det ska du följa av kundens skeppningar och proaktivt uppdatera kunderna i fall av förändringar. I samband med avvikelser ska du lösa eventuella problem. För övrigt kommer du att hantera:
Claimshantering
Delta i onboardingarbete för att säkerställa att kunden tas om hand på bästa sätt
Delta i att ständigt förbättra våra arbetsprocesser
Fördjupa samarbetet och relationen med våra kunder och leverantörer
Nära samarbeta och kunskapsutbyte med andra team
Utföra fakturerings- och bokföringsarbete samt uppföljningsarbete
Kvalifikationer
För att trivas i rollen bör du:
Serviceinriktad med förmåga att kommunicera effektivt med alla intressenter såväl internt som externt
Ha en relevant kandidatexamen, examen från yrkesutbildning eller en liknande utbildning inom logistik/supply chain.
Tidigare erfarenhet och kunskap inom speditionsverksamheten, erfarenhet av sjölogistik är meriterande
Noggrann, drivande och ansvarstagande.
Förmåga att kunna ta egna initiativ men också samarbeta och skapa starka relationer med ditt team och andra intressenter
Prioritera och genomföra kritiska uppgifter i tid samt hålla deadlines.
Positiv till förändring, att kunna ta sig an ny teknik och snabbt förstå och genomföra nya processer
Behärskar MS Office
Flytande i tal och skrift på svenska och engelska
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande!
Ansök via vår hemsida: www.randstad.se
Om företaget
Vi tror på att bidra till vår omvärld och därmed vara en del av något större. Som logistikpartner ser vi oss själva som en del av helheten, som för människor och samhällen i hela världen närmare varandra. Just därför ägnar vi vår tid åt att säkerställa att människor runtom i världen har tillgång till det som driver deras företag och liv framåt, från tekniska komponenter, läkemedel och färskvaror till brådskande reservdelar till ett flygplan.
Vi försöker göra skillnad idag för morgondagens människor. Sedan 1890 har vi engagerat oss i att leverera framsteg till samhället, och när världen omkring oss förändras förblir det engagemanget detsamma.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044