logistiker till livsmedelsföretag i Solna

logistiker till livsmedelsföretag i Solna

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du nyligen tagit examen inom transport eller logistik? Eller har du kanske redan erfarenhet inom området? Beskriver du dig själv som en strukturerad, initiativtagande och orädd person? Då kan detta vara jobbet för dig! Just nu söker vi en logistikkoordinator till vår kund i Solna.  Varmt välkommen med din ansökan redan idag! 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
Förekommande arbetsuppgifter: 


Bevaka order/transport av varor till företagets olika lager som fraktas med trailer och tåg. 
Bevaka logistikflöden 
Kontakt med transportörer samt internt med varuplanering.
Jobba efter måltal och uppföljning av dessa 

Arbetet utförs i flera olika system samt i Excel 

Arbetstider
Heltid. Introduktion kommer ske dels på plats på kontoret i Solna men även på distans hemifrån.
Uppdraget startar omgående och pågår till 31/8 med chans till förlängning

Kvalifikationer
 Vi söker dig som har: 
En transport eller logistikutbildning eller tidigare arbetslivserfarenhet från logistik eller transportkoordinering. 
Mycket god systemvana samt mycket god erfarenhet i Excel 
Flytande svenska och engelska i tal och skrift 
Meriterande om du har behärskar ett annat europeiskt språk såsom tyska, holländska eller italienska 

I denna roll behöver du vara social, framåt och orädd. Du är en snabblärd och stresstålig person som gillar att ta initiativ och ansvar. För att lyckas i rollen behöver du ha en hög kundservicekänsla. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
2022-01-03, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 


För information: Josefin Berg, josefin.berg@randstad.se 



Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2021
  • Ansök senast: 3 januari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


13 oktober 2023

Distributionskoordinator

Distributionskoordinator

5 oktober 2023