OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsinformation
MODIG Machine Tool tillverkar högteknologiska CNC maskiner med mycket hög kvalitet till prestigekunder som Boeing, Airbus, SAAB och Toyota. Vi är ett expansivt och innovativt företag som verkar på global marknad. Vi står inför en expansiv framtid med många nya maskiner där fokus breddats från flyg- till bilindustrin och behöver nu förstärkning.
Läs mer om oss här: www.modig.se
Tjänstebeskrivning
Har du erfarenhet av logistik? Är du dessutom ordningsam, målinriktad samtidigt som du har förmåga att samarbeta med andra på ett lyhört och smidigt vis? Då kan du vara vår nya kollega!
Rollen som Logistiker innebär att du har flertalet interna och externa kontaktytor då du ansvarar för all utleverans som sker från vår anläggning. Arbetet innebär att du tar in offerter från olika fraktbolag, förhandlar priser och ansvarar för att det valda fraktsätt är det bästa och mest kostnadseffektiva. Du är en central kontaktfunktion gentemot godsterminalerna och godsmottagarna och har koll på vilka regler som gäller för respektive land. Du bokar frakter med alla förekommande fraktsätt såsom lastbil/båt/flyg.
Vid utskeppning av våra maskiner har du en tät dialog med valt fraktbolag, våra Projektledare och kollegorna i produktion, du planerar och verifierar att rätt antal containrar finns på plats vid tidpunkten för den planerade utleveransen. Du förbereder, koordinerar och följer upp packningen av maskinen och ser till att godset är klart när lastbilarna kommer för avhämtning. Vidare ansvarar du för att rätt fraktdokument och andra aktuella handlingar medföljer godset och säkerställer så att produkterna kommer till rätt plats och i rätt tid. I vissa fall förekommer det att vi ansvarar för frakten ända fram till kundens dörr, vilket innebär att du vid dessa tillfällen även bokar den interna transporten, från hamnen i destinationslandet ända fram till kundens anläggning.
Samtidigt som du är planerande och tycker om att ha kontroll har du förmågan att agera varierat och snabbt för att lösa situationer som kan uppstå i vardagen. En del av våra frakter blir mer av akut karaktär, detta uppstår då en reservdel snabbt behöver nå vår kund. I en sådan situation kommer din flexibilitet och handlingskraft väl till pass. Visst inköp förekommer i tjänsten, till exempel av emballage.
Din placeringsort är Kalmar och du kommer att rapportera till vår Supply Chain Manager.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom logistik eller liknande område. Vidare ser vi att du har några års erfarenhet av arbetsuppgifter som är ovan beskrivna. Alternativt har du arbetslivserfarenhet inom området Logistik som vi bedömer likvärdig. Har du dessutom erfarenhet av inköp är detta meriterande.
Rollen är bred och passar dig som är strukturerad, självgående och har en passion för problemlösning. Du har förmågan att samarbeta, ett utpräglat ordningssinne och en känsla för effektiv struktur. Då du har många kontaktytor ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och vi ser även att du är en serviceinriktad och målorienterad person. Du ska även ha ett kommersiellt sinne och en god förmåga att se saker i ett större perspektiv.
Du är van vid att arbeta administrativt och har goda IT-kunskaper med erfarenhet av arbete i MS Office. Erfarenhet av affärssystemet ERP är meriterande. Du talar och skriver obehindrat på svenska såväl som engelska.
B-körkort är ett krav.
Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt, telefon 0734–666 884 eller e-post terese.carlstedt@premier.se
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast söndagen den 28 mars 2021. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!
Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.