OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du i en roll där arbetsuppgifterna ställer höga krav på dig och du får ta stort eget ansvar? Gillar du Monitor och ser vilka möjligheter detta system kan göra för ett företag? Då kan du vara helt rätt för rollen som Logistiker på Montex i Jämjö. Det här jobbet är helt rätt för dig som vill bredda din erfarenhet och få chansen att utvecklas som Logistiker. Vänta inte med din ansökan!
Den här rekryteringen sköts av Jefferson Wells, men du anställs direkt av kunden.
Arbetsuppgifter
Du kommer i det dagliga arbetet, tillsammans med en kollega inom Logistik och i nära samarbete med produktionschefen och övriga kollegor, ha en proaktiv roll i kommunikationen med både kunder och leverantörer. Detta för att säkerställa Montex mål om att vara en snabbfotad och pålitlig leverantör. I rollen som Logistiker kommer du registrera kundorder, inkl. kontroll av styrande parameter, göra inköp via Monitor av material och legotillverkning, (avropsinköp, samt planera långsiktiga ramorder etc.). Du kommer också kontrollera priser och övriga villkor i samband med order samt aktivt arbeta för att undvika prisökningar genom att ifrågasätta prisökningar, initiera och rekommendera åtgärder för att nå optimal planering/beredning samt serva interna och externa kunder.
Dina framtida kollegor är ett sammansvetsat och härligt gäng som hjälper och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Tillsammans drivs ni av att jobba mot uppsatta KPI:er och har viljan att se helheten i verksamheten. Du kommer jobba nära Produktionschefen för att planeringen ska bli så optimal som möjligt.
Du kommer bli en del av hjärtat i verksamheten och kommer jobba i huvudsak operativt men även strategiskt genom analyser av data för att kunna effektivisera processer till planering av prognoser utifrån kundbehov för att kunna få en översikt på in-och utflöde.
Är det dig vi söker?
Vi tror att du har minst 3 års erfarenhet i logistikroll och känner dig trygg med att ta ansvar för och vara en nyckelperson i teamet. För att lyckas i rollen som Logistiker hos oss ska du ha kunskaper kring planerings-, inköps- och försäljningsarbete. Du bör ha kunskaper kring köplagen och erfarenhet av produktion och teknik.
Du har ett resultatinriktat förhållningssätt och är en god kommunikatör både inom svenska och engelska. Ordning och reda är viktiga ledord för dig. Stor flexibilitet och kundfokus och förmågan att lyssna in kundens behov är en av Montexs grundpelare, och detta måste kännas naturligt för dig. Ditt hjärta bultar lite extra hårt för att teamet ska fungera - laget är viktigare än jaget.
Det är meriterande med erfarenhet av affärssystemet Monitor
Kontaktperson
Ansök direkt via www.jeffersonwells.se med cv och personligt brev. Vid frågor om rollen kontakta rekryteringskonsult Carina Berg på Jefferson Wells, Tel 0455 302773
Välkommen med din ansökan, urval kommer ske löpande